Otevřít

Jak jsme vyšperkovali e-mail marketing pro Mpouzdra.cz

Pro e-shop mpouzdra.cz jsme vymysleli a vytvořili personalizovaný e-mail marketing

images
images

Mpouzdra - pouzdra a kryty na mobily

Společně s e-shopem Mpouzdra.cz jsme vytvořili promyšlenou strategii e-mail marketingu. Podívejte se krok po kroku, jak jsme postupovali a čeho jsme docílili.

Mpouzdra

pouzdra

1. krok - Vytvořili jsme e-mail marketingovou strategii

news3
news3

E-shop mpouzdra.cz má velmi složitý sortiment. Zákazníci e-shopu nakupují převážně příslušenství ke svému konkrétnímu telefonu. Jiná pouzdra než na specifický telefon tedy zákazníky v podstatě nezajímají. Toto nákupní chování bylo pro tvorbu strategie klíčové. Rozhodli jsme se proto segmentovat zákazníky a personalizovat e-mailové nabídky právě na základě telefonu, který zákazník používá.

Nemohli jsme však čerpat z obchodních dat, a to z jednoho prostého důvodu - lidé dnes své telefony často mění. Zákazník, který zakoupil obal na svůj telefon, už může za rok používat úplně jiný přístroj a nabídky vycházející z jeho poslední objednávky by velmi rychle ztratily aktuálnost.

Nebylo samozřejmě v našich silách segmentovat zákazníky podle všech telefonů na trhu. Provedli jsme proto analýzu objednávek a vybrali více než 100 modelů telefonů, jejichž pouzdra a obaly generují největší část obratu e-shopu. Tento seznam modelů musí být pravidelně aktualizován.

K vytvoření personalizované kampaně jsme potřebovali získat data přímo od zákazníků. Bylo ale nutné je motivovat k jejich poskytnutí.

2. krok - Připravili jsme v Ecomailu skupiny zákazníků

ecomail
ecomail

V Ecomailu jsme využili funkci Skupiny, díky níž jsme mohli zákazníky roztřídit. Pro každý telefon jsme vytvořili samostatnou skupinu. Třídění zákazníků do skupin je závislé na tom, jaký telefon si zákazník sám zvolí. Abychom zákazníky motivovali k poskytnutí informace, jaký používají telefon, nabídli jsme jim jako odměnu náhodný slevový kód na 10, 15, 20, 25, 50 nebo 100 %.

"Slevové kódy jsme vygenerovali v e-shopu a náhodně namíchali do samostatné tabulky. Tuto tabulku jsme naimportovali do slevových kupónů Ecomailu a v automatizaci poté stačilo nastavit, že jakmile si zákazník v e-mailu vybere typ telefonu, zašle se mu automaticky slevový kód z tabulky." říká Ondřej Pešák, vedoucí týmu online marketingu.

3. krok - Spustili jsme e-mail marketingovou komunikaci

pc_screen2
pc_screen2

Při realizaci e-mail marketingové strategie jsme se zaměřili, jak na stávající zákazníky, tak i na nové. Díky skvělé funkci Ecomailu, která umožňuje sběr e-mailů pomocí pop-upového okna na e-shopu, jsme na úvodní stránku umístili pop-up s výzvou k odběru novinek a využití slevy až 100 %.

Linka

NaCesty_linka

4. krok - Zjistili jsme, jaký telefon zákazníci používají

Úvodní e-mail
Úvodní e-mail

Všem zákazníkům jsme rozeslali e-mail, který je vyzval k poskytnutí informace o používaném telefonu. Kampaň jsme nastavili tak, aby e-mail automaticky přišel i každému novému zákazníkovi, který se přihlásil k odběru newsletterů.

V tlačítku e-mailu jsme použili Merge Tag *|PREFERENCES|*, který zákazníkovi zobrazil naše připravené skupiny dle vybraných modelů telefonů. Po výběru daného modelu byl zákazník automaticky zařazen do příslušné skupiny.

Linka

NaCesty_linka

5. krok - Zákazníkům, kteří odpověděli, okamžitě přišel slevový kód

Slevový kód
Slevový kód

Teď už stačilo, abychom zajistili zaslání slevového kódu všem zákazníkům, kteří na e-mail odpověděli. Docílili jsme toho pomocí funkce Automatizace. zde jsme nastavili pravidlo, aby každému zákazníkovi, který v dotazovacím e-mailu kliknul, byl automaticky odeslán e-mail s náhodně vybranou slevou všem respondentům za pomoci Merge Tagu *|ECM_COUPON|*.

Linka

NaCesty_linka

6. krok - Vytvořili jsme segmenty

2019-02-14 14_37_29-Ecomailapp.cz
2019-02-14 14_37_29-Ecomailapp.cz

Pro každou skupinu telefonů jsme vytvořili segment uživatelů, kteří v seznamu klikli na daný telefon. Díky tomu nyní můžeme všem posílat nabídku pouzder a obalů šitou na míru jejich telefonu. Typ telefonu může zákazník kdykoliv změnit. Nyní jsme měli databázi připravenou k personalizovaným nabídkám obalů přesně padnoucích na telefony zákazníků.

Linka

NaCesty_linka

VÝSLEDEK - Jak takový personalizovaný e-mail vypadá?

Obal na míru
Obal na míru

Nezapomněli jsme na změnu typu telefonu

Pro případ, že se zákazník rozhodne koupit nový telefon, patička každého e-mailu obsahuje výzvu pro změnu modelu jeho telefonu. Při změně jeho typu se respondent automaticky odhlásí z předchozí skupiny a zařadí do jiné. Změní se tak samozřejmě i nabídka obalů v newsletteru.

Vybrat jiný typ telefonu
Vybrat jiný typ telefonu

Linka

NaCesty_linka

ZÁVĚR - Co tato e-mail marketingová strategie přinesla?

  • Zákazníci využili více než 100 slevových kódů z této kampaně, výrazně tedy podpořila tržby e-shopu.
  • Kampaň nám umožnila segmentaci více než 3000 zákazníků, pro které můžeme připravovat personalizované newslettery.
  • Dynamické třídění zákazníků bez pracných zásahů do dat, zákazník se prostě rozhodne sám, co chce odebírat.

Chcete i vy e-mail marketingovou strategii na míru?

Rádi vám pomůžeme. Ozvěte se našemu týmu.

Chci špičkový e-mail marketing

Náš tým online marketingu je vám k dispozici

omkt
omkt

O e-shopu Mpouzdra

Úspěšný e-shop Mpouzdra.cz se ve svém sortimentu zaměřuje především na obaly na telefony. V nabídce má i další sortiment jako hodinky Fitbit, sluchátka, nabíjecí kabely a další.

Pro společnost je důležitá rychlost a kvalita dodávaného zboží. Z toho důvodu si firma pořídila vlastní sklad, který jí umožňuje vyexpedovat rozmanitý sortiment k zákazníkovi v krátkém čase.

Spolupráce s oXyShopem byla zahájena v roce 2015 a pronajímaný e-shop Mpouzdra.cz byl na světě. Od roku 2018 náš tým online marketingu začal pracovat na vytvoření online marketingové strategie v oblasti e-mail marketingu a v únoru 2019 se spolupráce rozšířila i na správu PPC kampaní.