AromaKH:
Voňavý e-shop s kosmetikou a hygienou
04.01.2022
V roce 2020 jsme se pustili do náročného úkolu – vybudovat nový e-shop pro značku Aromaterapie Karel Hadek. Významný český výrobce aromaterapeutické kosmetiky a hygieny byl pro nás velkou výzvou a ještě před stavbou e-shopu jsme se museli vypořádat s mnoha specifickými problémy. Jak jsme postupovali?
Strategie
Vzájemné porozumění
byla alfa a omega úspěchu
byla alfa a omega úspěchu
Ještě nikdy jsme u žádného klienta tolik nepocítili, jak je důležité si vzájemně porozumět. Naším prvním úkolem bylo pochopit velice komplexní a složitý sortiment aromaterapie a jeho specifickou pozici na trhu. Navíc má prodej těchto produktů své vlastní legislativní i logistické limity. Náš tým musel opravdu do hloubky porozumět produktům a jejich účinkům, tým AKH zase ohromně vyrostl v chápání online trhu.
Strategie
Dramatické změny
ve vnímání zákazníka
ve vnímání zákazníka
Značka měla silnou základnu zákazníků ještě z devadesátých let, kdy si získala oblibu mezi tehdejšími třicátníky až padesátníky. V roce 2020 jsme však stáli před nutností zaujmout novou generaci zákazníků, kde znalost značky poněkud pokulhávala.
Cíl nového e-shopu byl prostý – zatraktivnit značku i její produkty pro mladší publikum, které pak bude po následující roky pravidelně nakupovat. Abychom vytvořili správnou strategii, vytvořili jsme nejprve cílovou personu a na ní jsme provedli osvědčený workshop Customer Journey. Z něj jsme identifikovali kritické body, které nový e-shop musí bezpodmínečně zvládnout, aby nového zákazníka získal.
Cíl nového e-shopu byl prostý – zatraktivnit značku i její produkty pro mladší publikum, které pak bude po následující roky pravidelně nakupovat. Abychom vytvořili správnou strategii, vytvořili jsme nejprve cílovou personu a na ní jsme provedli osvědčený workshop Customer Journey. Z něj jsme identifikovali kritické body, které nový e-shop musí bezpodmínečně zvládnout, aby nového zákazníka získal.
Tvorba
Maximální důraz
na přehlednost nabídky
na přehlednost nabídky
Nový e-shop musel fungovat tak, aby dokázal přivést každého zákazníka na správný produkt, ať už ho zákazník hledá jakýmkoli způsobem. Během strategické fáze jsme zjistili, že cesta k produktům je neobvykle pestrá. Zákazníci hledají sortiment nejen podle typu, ale také podle vůně, části těla, ingrediencí, cílového uživatele a také podle problémů, které má produkt řešit, třeba bolest zad nebo vyrážku.
Provedli jsme důkladnou analýzu klíčových slov a navrhli unikátní produktovou strukturu, která počítá se všemi cestami, jak produkt najít. Důležité vlastnosti produktů jsme zahrnuli také do parametrické filtrace a pro každý produkt jsme připravili nejdůležitější příznaky, proti kterým pomáhá.
Provedli jsme důkladnou analýzu klíčových slov a navrhli unikátní produktovou strukturu, která počítá se všemi cestami, jak produkt najít. Důležité vlastnosti produktů jsme zahrnuli také do parametrické filtrace a pro každý produkt jsme připravili nejdůležitější příznaky, proti kterým pomáhá.

Tvorba
Jak udělat
voňavou grafiku?
voňavou grafiku?
Na tvorbě vizuální podoby e-shopu spolupracovali grafici z obou týmů. Čekal je velice složitý úkol, a to vtisknout e-shopu i velmi důležitý dojem všudypřítomné vůně. Aby z každého produktu dýchalo jeho aroma, připravili jsme nové top parametry hlavních ingrediencí doplněné ikonami, aby zákazník na první pohled viděl, jaké bylinky a oleje v produktu hrají hlavní roli. Zásadní úprava čekala také produktové obrázky, které byly doplněny znázorněním ingrediencí, což dodalo produktům barevnost a styl.
Pro novou komunikaci čerstvého e-shopu jsme připravili úpravu názvu značky i domény a vznikl tak e-shop AromaKH.cz, který zachovává klíčovou barevnost původní značky, ale zároveň ji oživuje a zatraktivňuje pro nové cílové publikum. Na výsledný e-shop jsme velice pyšní, protože je na něm radost produkty vybírat a zkoumat.
Pro novou komunikaci čerstvého e-shopu jsme připravili úpravu názvu značky i domény a vznikl tak e-shop AromaKH.cz, který zachovává klíčovou barevnost původní značky, ale zároveň ji oživuje a zatraktivňuje pro nové cílové publikum. Na výsledný e-shop jsme velice pyšní, protože je na něm radost produkty vybírat a zkoumat.

Marketing
Strategie
komunitního obsahu
komunitního obsahu
Stejně jako u mnoha jiných projektů jsme současně s přípravou nového e-shopu pracovali také na digitálním marketingu pro e-shop starý. Během pandemie jsme dokázali i zastaralému e-shopu zajistit výrazný růst tržeb.
Pro nový e-shop jsme kromě všech reklamních kanálů zavedli také jedinečný přístup k získávání a udržení zákazníků. Zákazníci dostávají k objednaným produktům i dárky a další informace, které jim pomohou se zorientovat v kompletní nabídce. Vytvořili jsme facebookovou skupinu Aromaterapie, kde společně s týmem AKH moderujeme bohatou diskusi a získáváme tím silné podhoubí nových zákazníků. V současnosti má skupina už přes 5 tisíc členů.
Pro nový e-shop jsme kromě všech reklamních kanálů zavedli také jedinečný přístup k získávání a udržení zákazníků. Zákazníci dostávají k objednaným produktům i dárky a další informace, které jim pomohou se zorientovat v kompletní nabídce. Vytvořili jsme facebookovou skupinu Aromaterapie, kde společně s týmem AKH moderujeme bohatou diskusi a získáváme tím silné podhoubí nových zákazníků. V současnosti má skupina už přes 5 tisíc členů.
Rozvoj
Věrnostní program
i poutavý herbář
i poutavý herbář
Novým e-shopem vzájemná spolupráce teprve nabrala na obrátkách. O Aromakh.cz se stará náš tým složený z vývojářů a marketérů. E-shop jsme již doplnili o herbář, kde si zákazníci mohou přečíst detailní informace o každé ingredienci a jednoduše se dostat na produkty, které ji obsahují.
Pro e-shop aktuálně vyvíjíme věrnostní program, který zákazníkům zajistí unikátní výhody za opakované nákupy včetně exkluzivního obsahu. Připravujeme také personalizaci e-shopu vzhledem k různým cílovým skupinám, které budou e-shop používat.
Pro e-shop aktuálně vyvíjíme věrnostní program, který zákazníkům zajistí unikátní výhody za opakované nákupy včetně exkluzivního obsahu. Připravujeme také personalizaci e-shopu vzhledem k různým cílovým skupinám, které budou e-shop používat.

Tým
Na projektu se podílí
řada našich kolegů
řada našich kolegů
Na vzniku e-commerce řešení pro AromaKH se podílely 2 týmy - vývojový tým složený z projektového manažera, programátora, integračního specialisty, kodéra a testera, a marketingový tým, který připravoval předimplementační analýzu a už při vývoji e-shopu převzal správu performance marketingu. Nyní se tomuto projektu bude věnovat dedikovaný tým složený z back-end developera, front-end developera a projektového manažera.






















Další úspěšný projekt může být váš