Bazény.cz:
Do hloubky promyšlený e-shop s netypickým sortimentem
16.04.2023
Bazény.cz jsou přední českou firmou zabývající se distribucí a montáží bazénů. Poctivý přístup ke kvalitě, orientace na vlastní výrobu a dobré jméno na trhu zajistili firmě růst i konkurenceschopnost, kterou komunikuje i na novém a promyšleném e-commerce řešení.
Strategie
Důvěryhodnost, brandbuilding
a správně nastavená ekonomika e-shopu
a správně nastavená ekonomika e-shopu
V první fázi projektu jsme se podrobně seznámili se záměry a cíli společnosti, mezi které patřilo posílení značky a důvěryhodnosti e-shopu. Ze situační analýzy vyplynulo, že produktová data a prezentace e-shopu nereflektují zákaznickou zkušenost, nepůsobí na emoce, nepracuje se s retencí zákazníků. Důraz byl kladen i na větší komunikaci kvality produktů, které firma nabízí. Ve druhé fázi jsme provedli modelaci ekonomiky celého projektu, spočítali očekávané náklady a tržby a na základě výpočtů jsme se vrhli na tvorbu, redesign a marketing e-shopu.
Tvorba
Prodejní kanál a prezentační
platforma v jednom řešení
platforma v jednom řešení
Sortiment Bazény.cz je velice netypický. Proto bylo důležitým požadavkem na nové e-commerce řešení, aby sloužilo nejen jako prodejní kanál, ale také jako prezentační platforma pro zákazníky. Na základě konzultací s klientem vznikla informační architektura, ze které vyplynuly další požadavky na redesign a funkcionality e-shopu jako vytvoření konfigurátoru bazénů a příslušenství, uvedení klíčových vlastností a parametrů u detailu produktu, rozšířenou filtraci, novou strukturu a kategorizaci sortimentu včetně vzniku produktových setů.
Marketing
Robustní analytika,
která změří všechna nastavená KPI‘s
která změří všechna nastavená KPI‘s
Marketingovou spolupráci jsme zahájili v roce 2021 převzetím a správou performance marketingu včetně zbožových srovnávačů. Důležitým požadavkem na nový e-shop bylo vytvoření robustní analytiky, která propojí data z webu Bazény.cz i samotného výrobce sortimentu Albixon.cz, dále z ERP, reklamních systémů, poptávkových formulářů. Nastavili jsme nové KPI’s, pracujeme s oddělenými rozpočty, každý měsíc reportujeme klíčové přehledy o úspěšnosti kampaní, porovnáváme plán nákladů a tržeb s realitou. Vytváříme obsahové i výkonnostní kampaně, kdy jen promyšlený dynamický remarketing přinesl firmě v roce 2021 tržby ve výši 1 milionu korun. Dále jsme pro Bazény.cz vytvořili komunikační strategii a mediaplan pro e-mail marketing, blog, sociální sítě. K jejich správě poskytujeme součinnost formou mentoringu a pravidelných konzultací.
Výsledky
Rok 2021 ve znamení
raketového růstu poptávek
raketového růstu poptávek
Do online marketingového mixu jsme zařadili všechny reklamní kanály, o kterých jsme byli přesvědčení, že pomůžou e-shopu v růstu. Zaměřili jsme se především na PPC nástroje Google Ads a Sklik, u kterých pracujeme s produktovými kampaněmi, remarketingem, i searchovými kampaněmi, díky kterým rostou nově nastavená KPI‘s v čele s tržbami. Více pracujeme také se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zbozi.cz., které pomáhají zvyšovat výkon e-shopu.
0%
růst návštěvnosti
0%
nárůst transakcí
>0%
růst tržeb
>0%
nárůst poptávek
Rozvoj
Kompletní zahradní sortiment
formou dropshippingu
formou dropshippingu
Bazény.cz mají pro svůj růst v e-commerce ambiciózní plány. Největším z nich je rozšířit své služby formou dropshippingu. Nabízet ve svém portfoliu produkty dalších značek a stát se prodejcem nejen bazénů, ale kompletního zahradního nábytku a příslušenství. Tím však plány na rozvoj e-shopu nekončí. Aktuálně navazujeme affiliate spolupráci s firmou Dognet, dále chtějí nabízet své produkty formou cross-sell prodeje, umožnit rozdělení způsobu dopravy v košíku, v neposlední řadě pracujeme na vylepšení blogu a řazení článků.
Tým
Na projektu se podílí
řada našich kolegů
řada našich kolegů
Nějaké povídání…
Další úspěšný projekt může být váš