Bazény.cz:
Prezentační web a e-shop špičkového výrobce bazénů

Prodej bazénů není jen o produktu, ale hlavně o chvílích klidu a letní pohody. Pro ALBIXON jsme vytvořili přehledný e-shop, který neprodává jen vodu v betonové megavaně, ale zážitek, po kterém touží každý. Podívejte se, jak jsme přeměnili množství technických parametrů produktů na srozumitelnou prezentaci a příjemný uživatelský zážitek.
Případová studie
Klient a značka
Český výrobce bazénů,
který roste do světa

ALBIXON je již více než 30 let lídrem v oblasti výroby bazénů, zastřešení a bazénového příslušenství. Z malé garáže bratrů Smetanových se firma vypracovala na exportéra do 70 zemí světa a dnes spojuje technologii, design i ohled na životní prostředí. Díky inovacím a špičkové kvalitě patří mezi nejvýznamnější hráče na trhu.

Bazeny.cz - Kategorie Bazény

Cíl a výzva
Jak prodávat bazény
v digitálním světě

E-shop Bazeny.cz neslouží jenom k nákupu bazénového zboží, ale také k prezentaci bazénů, které jsou pro e-commerce poměrně netypické – nejde totiž o impulzivní nákup, ale o promyšlené rozhodnutí.

V první fázi projektu jsme se podrobně seznámili se záměry a cíli společnosti, mezi které patřilo posílení značky a důvěryhodnosti e-shopu. Ze situační analýzy značky vyplynulo, že produktová data a prezentace e-shopu nereflektují zákaznickou zkušenost, nepůsobí na emoce a nepracují s retencí zákazníků. Ve druhé fázi projektu jsme provedli modelaci ekonomiky celého projektu, spočítali očekávané náklady a tržby a na základě výpočtů jsme se vrhli na tvorbu, redesign a marketing e-shopu.

ALBIXON nabízí tři základní druhy bazénů, které dle rozměrů, barev a technologií tvoří více než tisíc variant. Cílem bylo přeměnit tento komplexní svět možností v moderní, efektivní a přehledný uživatelský zážitek, který zákazníka krok za krokem vede k ideálnímu řešení.

Marketing
Robustní analytika,
která změří všechna nastavená KPI‘s
Důležitým požadavkem na nový e-shop bylo vytvoření robustní analytiky, která propojí data z webu Bazény.cz i samotného výrobce sortimentu Albixon.cz, dále z ERP, reklamních systémů, poptávkových formulářů. Dále jsme pro Bazény.cz vytvořili komunikační strategii a mediaplan pro e-mail marketing, blog a sociální sítě.
Stránka produktu
Prodej postaven
na kvalitních informacích

Vcítili jsme se do zákazníka a shodli se, že zákazník nechce v prvotní fázi nákupu nikam volat, aby získal úplně základní informace o produktech. Obsah produktových stránek je proto postaven na kvalitních informacích a navržen způsobem, který minimalizuje otazníky. Cílem je usnadnit zákazníkovo rozhodování a to díky:

  • galerii fotografií,
  • technickým parametrům a detailního popisu,
  • sekci s doporučenými, alternativními a souvisejícími produkty,
  • pro bazény a zastřešení speciálně rozšířenému vzhledu, který ještě lépe odprezentuje vlastnosti,
  • kompatibilními produkty a náhradními díly, což zákazníkům usnadňuje nalezení správného příslušenství,
  • FAQ sekce a možnosti stáhnout si potřebné dokumenty,
  • funkcím jako je srovnání produktů, přidání mezi oblíbené položky nebo „Hlídací pes“ pro cenu i skladovou dostupnost.

Bazeny.cz - Produktová stránka

Kategorie
Rychlá orientace
v nabídce

Zákazníci si častokrát sami nejsou jisti tím, co přesně hledají, a proto při nákupu potřebují správnou podporu. E-shop je malými, ale promyšlenými funkcemi nenápadným způsobem edukuje v sortimentu a napomáhá ke správnému výběru.

Každá kategorie produktů má svoji hlavičku s přehledem klíčových informací. V základní verzi obsahuje název a krátký popis, v rozšířené navíc ilustrační obrázek, výpis benefitů či odkazy na související články. Zákazník tak hned chápe, co daná kategorie nabízí.

K detailnějšímu výběru slouží pokročilý filtr produktů. Zákazník si může vybrat podle ceny, skladové dostupnosti nebo specifických vlastností produktu. Filtry lze jednoduše zrušit jediným kliknutím, takže nákup zůstává svižný a přehledný.

Bazeny.cz - Hlavička kategorie

Homepage
Výkladní skříň
značky

Úvodní stránka e-shopu má zákazníka zaujmout, nasměrovat a zároveň mu nabídnout možnost okamžité interakce.

Prvním výrazným prvkem jsou vybrané kategorie, které se zobrazují v horní části homepage. Druhým klíčovým prvkem je poptávkový formulář a sekce “Rady a tipy”, kde se nachází rotující karusel článků.

Košík
Přehledný a komfortní
nákup

Při vložení produktu do košíku se zobrazí pop-up okno, které okamžitě potvrdí, že položka byla úspěšně přidána do košíku. Současně zde nalezneme doporučení na související nebo doplňkové produkty, čímž se zvyšuje šance na doplňkový prodej.

Bazeny.cz - Pop-up košík

Závěr
E-shop, který prodává
zážitek, ne jen bazén

Nový e-shop bazeny.cz přinesl firmě ALBIXON výrazný krok vpřed nejen v oblasti prodeje, ale také v budování značky, která už 30 let přináší lidem radost z vody, odpočinku a léta.

Navrhnutá komunikační strategie a marketing se spolu s e-shopem postaraly o raketový 35% nárůst poptávek.

Naším cílem nebylo jen vytvořit funkční e-shop, ale také místo, kde zákazník cítí, že si plní svůj sen o vlastním bazénu. Vizuální zpracování webu, laděné do modro-bílé, evokuje pocit vody a letní pohody, zatímco obsah a logické uspořádání stránek vedou zákazníka přirozeně k výběru.

Zároveň jsme posílili důvěryhodnost značky – transparentní informace, přehledné parametry a intuitivní rozhraní umožňují zákazníkovi lépe porozumět nabídce a rozhodovat se. Automatizované procesy usnadnily práci obchodnímu týmu, a tak se ALBIXON může více soustředit na to, co dělá nejlépe – přinášet lidem kvalitní bazény a služby.

Další úspěšný projekt může být váš