decoDoma:
Příběh digitalizace na výbornou
07.07.2021
Rok 2012 znamenal pro decoDoma vstup do e-commerce. Cílem bylo doplnit primární prodejní kanál, kterým byl offline prodej prostřednictvím tištěných katalogů, novým online kanálem. Jak se decoDoma v e-commerce daří?
Strategie
Komplexní služby
a e-shop na míru
a e-shop na míru
Pro decoDoma jsme nejdříve provedli základní analýzu, která ukázala, že bude nejlepší začít s pronajímaným e-shopem. A ten velice rychle předčil všechna očekávání. Během pár měsíců se e-shopu dařilo tak, že jsme se rozhodli ho intenzivně rozvíjet dál. Začali jsme se věnovat podrobnějším analýzám a úvahám o přechodu na e-shop na míru, který by nebrzdil budoucí rozvoj online podnikání decoDoma. Provedli jsme předimplementační analýzu včetně uživatelského průzkumu a analýzy chování zákazníků. Na základě získaných dat jsme navrhli informační architekturu e-shopu a drátěný model. V roce 2014 jsme přesunuli pronajímaný e-shop na nový e-shop na míru a rok na to jsme vyladili i responzivní design e-shopu.
Tvorba
Infrastruktura, která ustojí nápor
všech fanoušků ptáka Loskutáka
všech fanoušků ptáka Loskutáka
V průběhu let se marketing decoDoma začal věnovat nejen online reklamě, ale i mass médiím. Televizní reklamy a hostování v pořadu Rady ptáka Loskutáka znamenalo obrovskou jednorázovou návštěvnost e-shopu a nápor na jeho infrastrukturu. Abychom ustáli skokové navýšení návštěvnosti, dali jsme decoDoma bezpečné a robustní hardwarové základy.
Expanze
Zdařilá expanze do dalších
3 evropských států
3 evropských států
Online podnikání decoDoma v průběhu let rostlo a hranice naší země jim začaly být limitující. Následovala expanze na zahraniční trhy Slovenska, Polska, Rumunska. Přesto, že jsou si všechny státy zeměpisně blízko, nákupní chování i jednotlivé e-commerce trhy byly odlišné. Abychom dosáhli customer experience jako v ČR, rozhodli jsme se vytvořit pro každý trh unikátní e-shop, který z toho českého vycházel, ale zároveň umožnil reflektovat specifika daného trhu a cílové skupiny.
Výsledek
Růst tržeb o 2020 %
od začátku spolupráce
od začátku spolupráce
Od pronajímaného e-shopu, přes e-shop na míru k úspěšné expanzi na 4 zahraniční trhy. A tím naše spolupráce s decoDoma nekončí. Náš agilně vyhrazený tým pracuje na neustálém rozvoji e-shopu a funkcionalitách na míru tak, aby byl e-shop konkurenční a především unikátní na českém i zahraničních trzích.
0%
růst tržeb od zahájení spolupráce
0 trhy
na kterých decoDoma působí
>0k
objednávek na e-shopu ročně
Rozvoj
Agilně řízený vývoj
zajišťuje neustálý rozvoj
zajišťuje neustálý rozvoj
Každoroční růst decoDoma postupně začal zvyšovat i požadavky na nové funkce, úpravy i kontinuální rozvoj e-shopů. Proto od roku 2017 pracuje na decoDoma vyhrazený tým vývojářů. Výsledkem je řešení, které dokáže okamžitě reagovat na požadavky trhu a efektivně plánovat kapacity i veškerý rozvoj e-shopu.
Tým
Na projektu se podílí
řada našich kolegů
řada našich kolegů
Stabilita rozvoje i zabezpečení provozu e-shopu jsou podloženy mimo jiné i stabilitou vyhrazeného vývojového týmu. V něm pracují odborníci, kteří při své práci využívají dlouhodobých znalostí a zkušeností s vývojem svěřeného e-shopu. Najdeme mezi nimi jak programátory, kodéry či testery, tak třeba i UX/UI designera či projektového manažera. Celý tým se schází v pravidelných intervalech tak, aby byl schopen pružně reagovat na aktuální požadavky klienta, technologické výzvy nebo legislativní úpravy.
Další úspěšný projekt může být váš