Orion domácí potřeby:
Inspirativní e-shop, který vzbudí touhu si vybavit domácnost
11.01.2022
Značka Orion dodává českým a slovenským zákazníkům kvalitní a designové potřeby pro kuchyni a domácnost. Z původně malé rodinné firmy se rozrostla do jednoho z největších hráčů na obou trzích a k roku 2021 provozuje už přes 100 prodejen. Značka je typická svým tvořivým přístupem k produktům. Naslouchá zákazníkům, navrhuje vlastní dekory a dohlíží na výrobu produktů.
Strategie
Pohodlný výběr produktu
a spousta inspirace
a spousta inspirace
Naše spolupráce začala na začátku roku 2020, kdy jsme zahájili práce na novém e-shopovém řešení, abychom posílili pozici Orionu také v e-commerce prostředí. Společnost Orion již několik let provozovala starší e-shop. Ten však nebyl schopen zákazníkovi nabídnout skutečnou přidanou hodnotu značky. A to náš tým přišel změnit.
Spolupráci jsme zahájili několika workshopy, kde jsme odhalili základní překážky, které bylo nutné společně překonat. Z našich zákaznických průzkumů vyplynulo, že zákazníci vnímají sortiment jako méně kvalitní, než ve skutečnosti je. Starý e-shop vůbec neobsahoval parametry produktů ani filtraci, takže zákazník si nemohl produkt jednoduše vybrat. Značka zároveň bojovala s nevyužitým potenciálem digitálního marketingu.
Společně s týmem Orion jsme pro nový e-shop definovali zcela novou strukturu produktů. Pro každou z 50 nových kategorií jsme definovali parametry, seřadili je dle důležitosti a určili ty, které budou filtrační. Navrhli jsme změnu produktové prezentace, aby se zákazníci lépe zorientovali v kvalitě zboží. Pro nový e-shop jsme navrhli také blogovou část, kde se zákazníci mohou každý den inspirovat ve výbavě a výzdobě domácnosti nebo ve vaření. Nový e-shop Orion tak konečně naplnil sílu celé značky, kterou zákazníci mohou zažít na každé kamenné prodejně.
Spolupráci jsme zahájili několika workshopy, kde jsme odhalili základní překážky, které bylo nutné společně překonat. Z našich zákaznických průzkumů vyplynulo, že zákazníci vnímají sortiment jako méně kvalitní, než ve skutečnosti je. Starý e-shop vůbec neobsahoval parametry produktů ani filtraci, takže zákazník si nemohl produkt jednoduše vybrat. Značka zároveň bojovala s nevyužitým potenciálem digitálního marketingu.
Společně s týmem Orion jsme pro nový e-shop definovali zcela novou strukturu produktů. Pro každou z 50 nových kategorií jsme definovali parametry, seřadili je dle důležitosti a určili ty, které budou filtrační. Navrhli jsme změnu produktové prezentace, aby se zákazníci lépe zorientovali v kvalitě zboží. Pro nový e-shop jsme navrhli také blogovou část, kde se zákazníci mohou každý den inspirovat ve výbavě a výzdobě domácnosti nebo ve vaření. Nový e-shop Orion tak konečně naplnil sílu celé značky, kterou zákazníci mohou zažít na každé kamenné prodejně.
Tvorba
Rychlá platforma
s obrovskými možnostmi rozvoje
s obrovskými možnostmi rozvoje
E-shop Orion je postaven na e-commerce platformě oXyShop 3 NextGen, kterou vyvíjíme in-house jako nástavbu a rozšíření e-commerce jádra Sylius. Platforma využívá moderních technologií a API orientovaných řešení s intenzívním využitím kontejnerizace a virtualizace. Unikátní infrastruktura postavená na Docker Swarm zajišťuje snadnou škálovatelnost a rychlost e-commerce řešení.
E-shop je napojený na ERP Microsoft Dynamics NAV, což umožňuje klientovi správu produktů, kategorií, popisů a dalších informací přímo v ERP.
E-shop je napojený na ERP Microsoft Dynamics NAV, což umožňuje klientovi správu produktů, kategorií, popisů a dalších informací přímo v ERP.




Marketing
Okamžitě na startu spolupráce
jsme se vrhli na digitální marketing
jsme se vrhli na digitální marketing
V lednu roku 2020 se do práce pustil také náš tým digitálního marketingu. Zatímco jsme pro Orion navrhovali a stavěli nový e-shop, pracovali jsme na marketingové podpoře toho starého.
Do této doby byl e-shop závislý hlavně na návštěvnosti z organického vyhledávání a brandových PPC kampaní. V rámci placených kampaní tedy vůbec nezískával nové zákazníky. S týmem Orion jsme nejprve definovali klíčové metriky úspěchu s ohledem na produktovou marži a poté jsme navrhli on-line marketingový rozpočet. Poté jsme postupně pokryli veškerou on-line marketingovou komunikaci. O všechny optimalizace kampaní se staral náš tým, zatímco správu sociálních sítí rozvíjel tým Orionu na základě našich školení.
Do této doby byl e-shop závislý hlavně na návštěvnosti z organického vyhledávání a brandových PPC kampaní. V rámci placených kampaní tedy vůbec nezískával nové zákazníky. S týmem Orion jsme nejprve definovali klíčové metriky úspěchu s ohledem na produktovou marži a poté jsme navrhli on-line marketingový rozpočet. Poté jsme postupně pokryli veškerou on-line marketingovou komunikaci. O všechny optimalizace kampaní se staral náš tým, zatímco správu sociálních sítí rozvíjel tým Orionu na základě našich školení.
0%
nárůst návštěvnosti
0 trhy
zvýšení konverzního poměru
0 trhy
navýšení transakcí na e-shopu
0 trhy
zvýšení tržeb
Meziroční srovnání 2020 vs. 2019
Na jaře roku 2020 a poté v listopadu byly z důvodu pandemie COVID-19 zavřené kamenné prodejny, což ublížilo většině off-linového trhu, ale posílilo ten on-linový. O to důležitější bylo využít potenciál e-shopu. Naše nové kampaně výrazně zlepšily výsledky e-shopu a umožnily značce Orion získat tisíce nových zákazníků na on-line trhu.
Výsledek
Růst tržeb od začátku spolupráce
o 191 %
o 191 %
Rok 2021 byl nadále ovlivněn pandemií COVID-19, s tím souviselo uzavření prodejen až do 10.května. Díky tomu jsme měli velmi silné měsíce jak z hlediska návštěvnosti, tak hlavně z hlediska objednávek a tržeb.
V červnu 2021 nastala očekávaná událost, a to spuštění nového e-shopu, který přinesl přehlednější a uživatelsky přívětivější řešení pro zákazníky. Po odladění e-shopu jsme připravili startovací kampaň, abychom s novým e-shopem seznámili co nejvíce zákazníků.
S novým e-shopem jsme okamžitě zaznamenali zlepšení konverzního poměru. Uživatelská přívětivost, nová struktura a nový obsah zákazníkům poskytly větší komfort při nákupu, což nám umožnili zákazníky získávat levněji a efektivněji.

Zaměřili jsme se na postupné budování značky zejména v bannerových kampaních a sociálních sítích. I díky tomu známost značky Orion domácí potřeby každým rokem roste.
V červnu 2021 nastala očekávaná událost, a to spuštění nového e-shopu, který přinesl přehlednější a uživatelsky přívětivější řešení pro zákazníky. Po odladění e-shopu jsme připravili startovací kampaň, abychom s novým e-shopem seznámili co nejvíce zákazníků.
S novým e-shopem jsme okamžitě zaznamenali zlepšení konverzního poměru. Uživatelská přívětivost, nová struktura a nový obsah zákazníkům poskytly větší komfort při nákupu, což nám umožnili zákazníky získávat levněji a efektivněji.
Zaměřili jsme se na postupné budování značky zejména v bannerových kampaních a sociálních sítích. I díky tomu známost značky Orion domácí potřeby každým rokem roste.
0%
nárůst návštěvnosti
0 trhy
zvýšení konverzního poměru
0 trhy
navýšení transakcí na e-shopu
0 trhy
zvýšení tržeb
Meziroční srovnání 2021 vs. 2020
Rozvoj
E-shop jako
silná podpora prodejen
silná podpora prodejen
Naše spolupráce s týmem Orion teprve nabírá na obrátkách. Do dalších let máme mnoho plánů na rozvoj e-shopu, aby přinesl zákazníkům ještě lepší zážitek a aby synergicky fungoval společně se sítí kamenných prodejen. Marketingovým a technologickým rozvojem společně budujeme značku, která zákazníkovi přinese skvělý zážitek online i offline.
Další úspěšný projekt může být váš