Kovian:
Stabilní B2B portál na míru, který generuje 80 % obratu
i technický unikát
Kovian se na nás před lety obrátil s požadavkem na tvorbu rozsáhlého projektu, kterým byl B2B portál fungujíci jako e-shop, pro kovářství, železářství, zámečníky, a firmy zabývající se výstavbou plotů či vjezdových bran pro rodinné domy a velké firmy. V té době byl Kovian opravdovým průkopníkem ve svém oboru. Setkával se s názory konkurentů z oboru, že e-shop není pro tento segment vhodný. Opak se ukázal pravdou a v současnosti je téměř 80 % obratu generovaného přes e-shop.
Časem se sortiment firmy rozšířil a v současnosti je Kovian výrobní firma, která se zabývá tvorbou a prodejem produktů z kovu, mezi které typicky patří nerezové polotovary, hliníkové polotovary, zábradlí, příslušenství pro ploty a vrata, příslušenství k fotovoltaice a spojovací či hutní materiál.
Klient s námi spolupracuje již od roku 2013 a před vývojem nového B2B portálu v roce 2022 byl u nás na starším řešení oxid. E-shop však vyrostl a začal vyžadovat novější a flexibilnější řešení. Hlavním cílem se tak stalo provedení e-shopu z řešení oxid na nový oXyShop NextGen 3. Hlavními požadavky bylo rozšíření uživatelského účtu, včetně reklamací, uložených košíků, nabídek pro koncové zákazníky a nové napojení na ERP přes webové služby.
skupiny
a mapa rozvozu
Hlavními platebními metodami jsou platba převodem na fakturu, platba kartou a platba hotovostí při osobním odběru či dobírce, které jsou v tomto oboru nejčastěji využívány.
E-shop nabízí několik možností dopravy, ze kterých může zákazník volit. Na výběr je přepravní služba kurýrem Fofr CZ a vlastní rozvoz Kovian. Partner Fofr funguje po České republice a dokáže přepravit i nadrozměrné zboží. Tuzemské objednávky jsou obvykle doručeny do 2 až 3 pracovních dnů ode dne expedice, přičemž objednávky realizované do 10:00 jsou obvykle expedovány ještě v daný den.
Vlastní přepravní služba Kovian se řídí podle plánu rozvozových dnů a doprava je rozdělena na zóny podle GPS souřadnic dodací adresy. Rozvoz probíhá pravidelně na stálych trasách. Po dohodě je možné naplánovat dovoz kamkoliv i mimo zóny po České a Slovenské republice.
Mapa pokrytí přepravní službou Kovian je zobrazena na obrázku níže.
s funkcemi na míru
E-shop Kovian je postaven na našem řešení NextGen oXyShop 3, jehož jádro tvoří ecommerce platforma Sylius. Sylius poskytuje vysokou flexibilitu a modulární design. Výkonný API-first přístup zajistil snadné napojení na ERP systém firmy a také proběhla jednoduchá integrace s headless front-endem.
Projekt je zaměřený i na akvizici nových zákazníků, ale jeho dominantou je retence a péče o stálé zákazníky. Na e-shopu bylo provedeno mnoho speciálních zakázkových úprav.
“Našim majitelům chodí pozitivní odezvy od zákazníků, jako „Máte to super, dobře se mi pracuje s fakturami, dobře se mi objednává, je komfortní vypsat reklamaci…“” – Pavol Masaryk, e-commerce manager Kovian
e-shopu a UX
Na e-shopu jsme také zrealizovali redesign starého e-shopu, při čemž velký důraz byl kladen zejména na uživatelský zážitek. Chtěli jsme, aby byl e-shop intuitivní, snadno použitelný a aby obsahoval veškeré informace, které zákazník k rozhodnutí o nákupu potřebuje. UX design navrhoval nás UX designér Petr Hrádek. Vytvořili jsme také celý nový uživatelský účet a propojení bylo realizováno technologií headless.
“Po implementaci nové verze z roku 2022 je to řešení ještě švižnější, a vychytali jsme i několik věcí, které nám pomohly „uklidit“ naše komplikované vazby v administraci.” – Pavol Masaryk, e-commerce manager Kovian
prezentace produktů
Produktové karty obsahují detailní popis produktu, včetně fotografií, parametrů a dokumentaci. Na detailech vybraných produktech jsou také použity 3D prezentace produktů, díky nimž lze vidět produkt z prostoru ze všech stran, což poskytuje výbornou představu o tom, jak produkt vypadá v realitě. Produktové karty dále obsahují také návrh alternativních či souvisejících produktů, které pomáhají zákazníkovi s nákupním procesem.
Pro vyhledávání produktů byl použit nástroj Luigis Box. Pro validaci formulářů je nasazen nástroj FoxEntry.
produktivní komunikace
Pro celý projekt byl vyhrazen tým specialistů, kteří stáli u projektu od jeho vývoje, přes realizaci až po následné udržování, další vývoj a správu. Komunikace s klientem probíhala prostřednictvím pravidelných meetingů, na kterých jsme si vždy zhodnotili dosavadní postup, zda se postupuje podle plánu, zda se dodržují deadliny a určili jsme si další cíle a požadavky. Celý vývoj B2B e-shopu trval 1 rok.
Během implementace nové verze e-shopu jsme se vyspořádali i s neočakavanými situacemi, které nám poskytli cenné zkušenosti pro další rozvoj.
“Velice oceňujeme přístup projekťáka Martina a backend developera Vládi. To je macher, hlavně některé jeho pointy jsou skvělé a pomoc, když máme s něčím problém. A to, že si umíme dát přímý kontakt. Některé firmy mají pouze helpdesk a nedostaneš se k nikomu nikam nebo jdeš jen přes projekťáka.” – Pavol Masaryk, e-commerce manager Kovian
rozvoj portálu
Naše spolupráce s klientem stále probíhá, a proto i v současné době stále probíhá vývoj a správa e-shopu u nás v oXyShopu. Platforma oXyShop 3 NextGen je připravená na další expanzi, či už do zahraničí lebo v rámci funkcionalit. Každý měsíc ve spolupráci s klientem připravujeme a vyvíjíme nové funkce.
“Výborné je také poměrně rychlé zavedení upgradů. Nemusíme čekat celé měsíce. Vymyslíme nějakou funkcionalitu a do měsíce je ven.” – Bruno Polák, marketingový manager Kovian
více než 80% obratu firmy
E-shop jako e-commerce kanál pro firmu generuje více než 80% obratu firmy. Jedná se tedy o nejdůležitější obchodní kanál. Společnost Kovian dále provozuje jednu kamennou prodejnu ve svém sídle v obci Gajary na Slovensku, a spolupracuje s odběratelskými e-shopy, které tvoří síť partnerských prodejen.
Klient je s naším řešením velmi spokojen a od roku 2013 naše spolupráce stále probíhá. Po spuštění B2B e-shopu neustále pracujeme na vývoji a rozvoji a implementujeme nové funkce.
Navzdory stavu, v jakém se e-commerce a ekonomika nachází, teprve za poslední rok a půl vzrostl obrat e-shopu o cca 20% a tento trend má stoupající tendenci.
na e-shopu
e-shopu