Kovian:
Stabilní B2B portál na míru, který generuje 80 % obratu

Kovian s jejím B2B e-shopovým portálem je nejen byznysovým, ale i technickým unikátem. Úspěšně v online prostředí prodává zboží, které není pro e-shopy zcela typické - hutní produkty. Portál se spoustou funkcí na míru běží na našem moderním headless řešení, které je napojeno na třetí strany a nabízí vysokou flexibilitu a rychlost.
Případová studie
Klient
Byznysový
i technický unikát

Kovian se na nás před lety obrátil s požadavkem na tvorbu rozsáhlého projektu, kterým byl B2B portál fungujíci jako e-shop, pro kovářství, železářství, zámečníky, a firmy zabývající se výstavbou plotů či vjezdových bran pro rodinné domy a velké firmy. V té době byl Kovian opravdovým průkopníkem ve svém oboru. Setkával se s názory konkurentů z oboru, že e-shop není pro tento segment vhodný. Opak se ukázal pravdou a v současnosti je téměř 80 % obratu generovaného přes e-shop.

Časem se sortiment firmy rozšířil a v současnosti je Kovian výrobní firma, která se zabývá tvorbou a prodejem produktů z kovu, mezi které typicky patří nerezové polotovary, hliníkové polotovary, zábradlí, příslušenství pro ploty a vrata, příslušenství k fotovoltaice a spojovací či hutní materiál.

Klient s námi spolupracuje již od roku 2013 a před vývojem nového B2B portálu v roce 2022 byl u nás na starším řešení oxid. E-shop však vyrostl a začal vyžadovat novější a flexibilnější řešení. Hlavním cílem se tak stalo provedení e-shopu z řešení oxid na nový oXyShop NextGen 3. Hlavními požadavky bylo rozšíření uživatelského účtu, včetně reklamací, uložených košíků, nabídek pro koncové zákazníky a nové napojení na ERP přes webové služby.

 
 
Strategie
Cílové
skupiny
E-shop byl původně řešením určeným primárně pro B2B trh, jakou jsou kováři, kovářství, železářství, montážní firmy, zámečníci a partnerské e-shopy. Postupným růstem se zákazníky stali také koncoví zákazníci. Momentálně je počet objednávek téměř 50 na 50, B2B i B2C zákazníci. Obratovo největší jsou ale stále kovářství, kováři, umělečtí kováři a železářství. Kovian pokrývá zejména slovenský a český trh.
 
 
Služby spojené s nákupem
Platební metody
a mapa rozvozu
Poskytované služby jsou navrženy tak, aby byly v souladu s hlavním sortimentem firmy, a poskytovaly při nákupu těchto produktů maximální pohodlí a uživatelskou přívětivost.

Hlavními platebními metodami jsou platba převodem na fakturu, platba kartou a platba hotovostí při osobním odběru či dobírce, které jsou v tomto oboru nejčastěji využívány.

E-shop nabízí několik možností dopravy, ze kterých může zákazník volit. Na výběr je přepravní služba kurýrem Fofr CZ a vlastní rozvoz Kovian. Partner Fofr funguje po České republice a dokáže přepravit i nadrozměrné zboží. Tuzemské objednávky jsou obvykle doručeny do 2 až 3 pracovních dnů ode dne expedice, přičemž objednávky realizované do 10:00 jsou obvykle expedovány ještě v daný den.

Vlastní přepravní služba Kovian se řídí podle plánu rozvozových dnů a doprava je rozdělena na zóny podle GPS souřadnic dodací adresy. Rozvoz probíhá pravidelně na stálych trasách. Po dohodě je možné naplánovat dovoz kamkoliv i mimo zóny po České a Slovenské republice.

Mapa pokrytí přepravní službou Kovian je zobrazena na obrázku níže.


Mapa Kovian rozvozu

Funkcionality
Technické řešení
s funkcemi na míru

E-shop Kovian je postaven na našem řešení NextGen oXyShop 3, jehož jádro tvoří ecommerce platforma Sylius. Sylius poskytuje vysokou flexibilitu a modulární design. Výkonný API-first přístup zajistil snadné napojení na ERP systém firmy a také proběhla jednoduchá integrace s headless front-endem.

Projekt je zaměřený i na akvizici nových zákazníků, ale jeho dominantou je retence a péče o stálé zákazníky. Na e-shopu bylo provedeno mnoho speciálních zakázkových úprav.

“Našim majitelům chodí pozitivní odezvy od zákazníků, jako „Máte to super, dobře se mi pracuje s fakturami, dobře se mi objednává, je komfortní vypsat reklamaci…“” – Pavol Masaryk, e-commerce manager Kovian

 
 

Funkcionality

Doprava

Přepravní zóny

Pro přepravu Kovian jsme připravili řešení, které určí hodnotu dopravy na základě zóny, do které patří dodací adresa.

Zobrazit náhled
Zákaznický účet

Registrace uživatelů

Registrovaný uživatel získá přístup do zákaznického účtu, kde vidí historii svých objednávek, reklamace, uložené košíky, faktury. Může tvořit nabídky pro své klienty a spravovat uživatele účtu. Právě tento zákaznický účet velké části zákazníků Kovianu nahrazuje účetní či interní ERP.

Zobrazit náhled
Reklamační modul

Tvorba reklamace

Připravili jsme reklamační modul, jehož prostřednictvím lze vytvořit novou reklamaci pouhým vyplněním základních údajů o výrobku, objednávce a zákazníkovi. Zákazník reklamaci vytvoří přímo ze svého uživatelského účtu, z rozbalovacího menu vybere, o jaký typ závady na výrobku se jedná, blíže popíše závadu a může také přiložit potřebné soubory a fotografie.

Zobrazit náhled
Reklamační modul

Přehled reklamací

V modulu je dále možné nalézt přehled všech předchozích reklamací, jejich stav, číslo faktury, druh závady či číslo výrobku, ke kterému se vztahuje. Dále zde zákazník najde automaticky vygenerovaný reklamační protokol ve formátu pdf.

Zobrazit náhled
Uložené košíky

Přepínání mezi košíky + hlavní košík

Klient požadoval funkci více košíků a přepínání mezi nimi. Po přidání produktů do košíku, lze košík uložit a pojmenovat. Pokud je zákazník přihlášen, košíky následně najde ve svém účtu v sekci Uložené košíky.

Zobrazit náhled
Uložené košíky

Košíky pro jednotlivé zákazníky

Každá firma může mít uložený samostatný košík plný potřebných produktů pro své jednotlivé zákazníky. Díky uloženým košíkům je možné provést objednávku potřebných produktů několika kliknutími, bez potřeby opětovného vyhledávání produktů, čímž se výrazně urychluje a zjednodušuje nákupní proces.

V případě, že daný produkt není dostupný, po překliknutí na kartu produktu vidíme sekci “Alternativní produkty”, kde se zobrazují produkty se stejnými nebo podobnými parametry, které může zákazník nakoupit namísto nedostupných produktů.

Zobrazit náhled
Tvorba nabídek

Nabídky pro koncové zákazníky

Funkcionalita je určena pro malé zámečníky nebo firmy, které chtějí svým koncovým zákazníkům poslat vlastní nabídku na svoje služby. V košíku je také implementována funkce přidání vlastní položky do seznamu, jejímž prostřednictvím lze přidat například cenu za dopravu, montáž nebo jiné položky. Lze také určit vlastní marži. Takto připravený seznam produktů nacení a výčet služeb je následně možné exportovat do pdf a zaslat koncovému zákazníkovi ke schválení.

Zobrazit náhled
Přidávání uživatelů

Vlastní přihlašování pro každého zaměstnance

Do zákaznického účtu lze přidat více uživatelů, takže každý ze zaměstnanců má do účtu vlastní přístup.

Zobrazit náhled
Přidávání uživatelů

Funkce “Přidat zaměstnance”

Zaměstnance lze přidat přes tlačítko “Přidat zaměstnance”. O zaměstnanci je nutné přidat základní údaje a po potvrzení se zobrazí hláška, že zaměstnanec byl úspěšně přidán.

Zaměstnanci je doručen e-mail, ve kterém přijde požadavek na vytvoření hesla. Po nastavení hesla je přidávání uživatele kompletní a může za firmu začít nakupovat pod svým účtem.

Zobrazit náhled
3D obrázky a prezentace

3D náhledy produktů díky Orbitvu

Pomocí aplikace Orbitvu jsme k vybraným produktům do produktových karet přidali 3D obrázky a prezentace. Zákazník si tak umí lépe představit produkt a dokáže přesněji určit, zda se jedná o součástku, kterou potřebuje.

Zobrazit náhled
Mapa rozvozu
Zákaznický účet
Tvorba reklamace
Přehled reklamací
Uložené košíky
Uložené košíky
Tvorba nabídky
Nový uživatel
Nový uživatel
Redesign
Redesign
e-shopu a UX

Na e-shopu jsme také zrealizovali redesign starého e-shopu, při čemž velký důraz byl kladen zejména na uživatelský zážitek. Chtěli jsme, aby byl e-shop intuitivní, snadno použitelný a aby obsahoval veškeré informace, které zákazník k rozhodnutí o nákupu potřebuje. UX design navrhoval nás UX designér Petr Hrádek. Vytvořili jsme také celý nový uživatelský účet a propojení bylo realizováno technologií headless.

Kovian 2019

 

Kovian 2024

“Po implementaci nové verze z roku 2022 je to řešení ještě švižnější, a vychytali jsme i několik věcí, které nám pomohly „uklidit“ naše komplikované vazby v administraci.” – Pavol Masaryk, e-commerce manager Kovian

 
 
Produktové karty
Efektivní
prezentace produktů

Produktové karty obsahují detailní popis produktu, včetně fotografií, parametrů a dokumentaci. Na detailech vybraných produktech jsou také použity 3D prezentace produktů, díky nimž lze vidět produkt z prostoru ze všech stran, což poskytuje výbornou představu o tom, jak produkt vypadá v realitě. Produktové karty dále obsahují také návrh alternativních či souvisejících produktů, které pomáhají zákazníkovi s nákupním procesem.

Pro vyhledávání produktů byl použit nástroj Luigis Box. Pro validaci formulářů je nasazen nástroj FoxEntry.

 
 
Komunikace
Pravidelná
produktivní komunikace

Pro celý projekt byl vyhrazen tým specialistů, kteří stáli u projektu od jeho vývoje, přes realizaci až po následné udržování, další vývoj a správu. Komunikace s klientem probíhala prostřednictvím pravidelných meetingů, na kterých jsme si vždy zhodnotili dosavadní postup, zda se postupuje podle plánu, zda se dodržují deadliny a určili jsme si další cíle a požadavky. Celý vývoj B2B e-shopu trval 1 rok.

Během implementace nové verze e-shopu jsme se vyspořádali i s neočakavanými situacemi, které nám poskytli cenné zkušenosti pro další rozvoj.

“Velice oceňujeme přístup projekťáka Martina a backend developera Vládi. To je macher, hlavně některé jeho pointy jsou skvělé a pomoc, když máme s něčím problém. A to, že si umíme dát přímý kontakt. Některé firmy mají pouze helpdesk a nedostaneš se k nikomu nikam nebo jdeš jen přes projekťáka.” – Pavol Masaryk, e-commerce manager Kovian

 
 
Pokračování spolupráce
Další
rozvoj portálu

Naše spolupráce s klientem stále probíhá, a proto i v současné době stále probíhá vývoj a správa e-shopu u nás v oXyShopu. Platforma oXyShop 3 NextGen je připravená na další expanzi, či už do zahraničí lebo v rámci funkcionalit. Každý měsíc ve spolupráci s klientem připravujeme a vyvíjíme nové funkce.


“Výborné je také poměrně rychlé zavedení upgradů. Nemusíme čekat celé měsíce. Vymyslíme nějakou funkcionalitu a do měsíce je ven.” – Bruno Polák, marketingový manager Kovian

Výsledky
E-shop generuje
více než 80% obratu firmy

E-shop jako e-commerce kanál pro firmu generuje více než 80% obratu firmy. Jedná se tedy o nejdůležitější obchodní kanál. Společnost Kovian dále provozuje jednu kamennou prodejnu ve svém sídle v obci Gajary na Slovensku, a spolupracuje s odběratelskými e-shopy, které tvoří síť partnerských prodejen.

Klient je s naším řešením velmi spokojen a od roku 2013 naše spolupráce stále probíhá. Po spuštění B2B e-shopu neustále pracujeme na vývoji a rozvoji a implementujeme nové funkce.

Navzdory stavu, v jakém se e-commerce a ekonomika nachází, teprve za poslední rok a půl vzrostl obrat e-shopu o cca 20% a tento trend má stoupající tendenci.

>0k
aktivních produktů
na e-shopu
0 s
rychlost načítání
e-shopu
Další úspěšný projekt může být váš