Otevřít

POHODA a pronajímaný oXyShop

Propojení účetního systému POHODA s pronajímaným oXyShopem je zdarma

Co je Pohoda

Pohoda je moderní ekonomický systém pro vedení firemního účetnictví. Práce s Pohodou je jednoduchá a intuitivní.

Pohoda je už sama o sobě velmi dobře přizpůsobená pro eshopy a s konektorem na pronajímaný oXyShop se vám každodenní rutina při provozu eshopu a vyřizování objednávek podstatně zjednoduší.

Řešení spolupracující se systémem POHODA
www.pohoda.cz www.pohodaplus.cz

„Výrobcem ekonomického systému POHODA je společnost STORMWARE s.r.o.“

Proč mít eshop napojený na Pohodu

Napojení eshopu na ekonomický systém Pohoda má celou řadu výhod. Patří mezi ně: úspora času, eliminace chyb a aktuální a přesné údaje o skladové dostupnosti produktů na eshopu.

Úspora času a eliminace chyb

Jak všichni víme, vyřizování objednávek z eshopu zabere spoustu času. Díky propojení Pohody s eshopem je vystavování faktur k objednávkám hračka. Odpadne vám spoustu práce a můžete se soustředit na to, co je opravdu důležité - a to je pohodlí zákazníků.

Automatickým exportem údajů z objednávek do faktur se eliminují chyby, které by mohly vzniknout při ručním zadávání. Při exportu dat k chybě prostě nedojde.

Aktuální údaje o dostupnosti produktů na eshopu

Zákazníci eshopů dnes vyžadují přesné informace o dostupnosti zboží. Eshopy, které uvádí přesnou a aktuální dostupnost produktů, mají výhodu před ostatními prodejci. Pokud se zákazník až po odeslání objednávky dozví, že zboží vlastně skladem nemáte a on ho tedy může očekávat třeba až za týden, možná už u vás nikdy nenakoupí. Udržujte informace o skladu aktuální. S Pohodou je to snadné. Odměnou vám bude víc objednávek a spokojení zákazníci.

Pokud eshop propojíte se skladem v Pohodě, budou se do eshopu odesílat aktuální počty produktů skladem v reálném čase.

Jak funguje propojení eshopu s Pohodou

Mezi eshopem a Pohodou se po propojení začnou přenášet údaje o objednávkách, produktech, kategoriích a zákaznících. Napojení oXyShopu na Pohodu probíhá přes speciálně vyvinutý konektor, na kterém se podíleli oba dodavatelé softwaru, a který má oproti jiným řešením řadu výhod.

Mezi ně patří například to, že:

  • není třeba ruční zásah pro každý přenos dat
  • je flexibilní v tom, jaké informace si přejete mezi Pohodou a eshopem přenášet
  • je odolný proti výpadkům, eshop běží (a objednává) i v okamžiku, kdy ERP Pohoda není dostupné a po ukončení výpadku přenese objednávky do Pohody
  • na jednu Pohodu lze napojit více eshopů
  • umí pracovat se základní verzí variant na eshopu (řešení za příplatek)

Zde je více informací k jednotlivým částem napojení:

Objednávky

Objednávky z eshopu se přenášejí do Pohody. Tam je můžete editovat. Automaticky se přenášejí veškeré informace potřebné k vyřízení objednávky a vystavení faktury.

Konkrétně jsou to tyto údaje:

  • číslo objednávky
  • stav objednávky (přijato, potvrzeno, vyřízeno)
  • e-mailový stav objednávky
  • datum přijetí
  • typ platby
  • cena
  • poznámka
  • zákazník
  • fakturační adresa
  • dodací adresa
  • řádky objednávky
  • zboží (název, počet, jednotka, cena/j, DPH)
  • doprava
  • platba.

Nepřenáší se pouze datum platby.

Produkty

Veškeré informace o produktech vždy editujete v Pohodě, odtud se přenášejí do administrace eshopu.

O produktech se do administrace eshopu přenáší tyto informace:

  • stav (aktivní/neaktivní)
  • kód produktu
  • název
  • krátký i podrobný popis
  • množstevní jednotka
  • hmotnost
  • záruční doba
  • obrázky
  • skladová dostupnost - počet kusů skladem
  • jednotka
  • výrobce
  • dodání (eshop zobrazí počet dní od objednání do doručení)
  • související soubory a odkazy
  • kategorie produktu
  • související a alternativní produkty
  • prodejní cena
  • cenové hladiny
  • DPH sazba
  • parametry (název)
  • varianty (nadstavbový modul za příplatek)

Kategorie

Kategorie produktů vytváříte a editujete v účetním systému POHODA. Odtud se přenášejí do eshopu.

V eshopu se pak zobrazují tyto informace o kategoriích:

  • název kategorie
  • popis kategorie
  • pořadí kategorie
  • obrázek kategorie
  • přiřazení parametru ke kategorii a podkategorii.

Zákazníci

Systém je připraven na firemní i koncové zákazníky (B2B i B2C). Přenáší se o nich tyto informace:

  • název firmy
  • jméno, příjmení
  • IČ, DIČ, telefony
  • e-mail
  • webová
  • fakturační adresa
  • dodací adresa.

Způsoby instalace Pohody

Existují dva základní způsoby, jak lze provozovat Pohodu napojenou na eshop. Pohoda může být nainstalovaná na serveru provozovatele eshopu, nebo na jeho osobním počítači.

Pohoda na serveru

Pohoda je nainstalovaná na serveru u klienta. Server běží nonstop a eshop komunikuje s Pohodou skrze konektor nepřetržitě. Veškeré informace jsou synchronizovány.

Pohoda na osobním počítači

Pokud je pohoda nainstalovaná na osobním počítači, údaje se přenáší pouze, pokud je počítač zapnutý. Po zapnutí počítače se vždy přenesou všechny údaje za dobu, kdy počítač neběžel. Napojený eshop je plně funkční i pokud je počítač s Pohodou právě vypnutý, doporučujeme však počítač nevypínat.

Kolik stojí napojení eshopu na Pohodu

Implementace napojení na Pohodu je pro pronajímané oXyShopy zdarma. Propojení zdarma zahrnuje všechny uvedené funkce a vlastnosti. Jediným zpoplatněným modulem jsou varianty produktů.

Tento modul totiž Pohoda v základu nepodporuje a nastavení synchronizace je tedy časově náročnější.

Nejčastější dotazy k propojení eshopu s Pohodou

  • Jak často se data mezi oXyShopem a Pohodou synchronizují?
    Požadavek na synchronizaci Pohody s eshopem můžete zadat kdykoliv ručně. Údaje se samozřejmě aktualizují také automaticky. Frekvence aktualizací se pro jednotlivé druhy údajů liší. Objednávky se vždy synchronizují nejméně 24 x denně a u produktů je frekvence nastavena maximálně 12x denně.
  • Co když se údaje o objednávce přenesou neúplné?
    Oprava je jednoduchá. Stačí ručně vyvolat opakovanou synchronizaci. Údaje o objednávce se při dalším přenosu opraví.
  • Můžu si nechat přenášet pouze část údajů z eshopu?
    Ano, díky konektoru oXyShopu máte volnost v tom, jaké údaje budete mít napojené. Nejčastější způsoby napojení jsou kompletní napojení nebo napojení pouze objednávek a zákazníků. U kompletního napojení je občas potřeba vypnout synchronizaci některých položek produktů (např. popis). S rozhodnutím, jaké části přenášet do pohody, se poraďte se svým projektovým manažerem.
  • Potřebuji další řešení pro EET, pokud mám eshop napojený na Pohodu?
    Uživatelé programu POHODA nemusí kvůli EET investovat do jiného řešení, potřebné funkce získají v rámci aktualizace zdarma. Evidenci tržeb tak budou mít v programu POHODA spolu s účetnictvím. Stačí si proto zajistit jen připojení k internetu a tiskárnu. Více o EET na www.e-trzby-pohoda.cz.
Rozbalit vše
Zabalit vše
Chci vědět víc o propojení oXyShopu s POHODOU