Otevřít

Případová studie CEWE Fotolab

Moderní internetový obchod české dvojky na trhu s fototechnikou

fotolab
fotolab

Široký výběr foto/video techniky pro zapálené fotografy na jednom místě

Zaostřeno na zákazníky e-shopu

cashbavk
cashbavk

Analýza až na dřeň samotné značky Fotolab

Když samotný e-shop nestačí

Společná setkání se CEWE Fotolabem ukázala, že samotné propracované řešení e-shopu nebude stačit k naplnění jejich cílů - zvýšit tržby a průměrnou hodnotu objednávky. Proto jsme se v roce 2017 rozhodli opřít také do marketingové strategie a začali jsme se důkladně věnovat pozici značky na trhu i jejímu vztahu k zákazníkům. Postupovali jsme podle modelu Brand Key a výsledkem byl nejen nový koncept komunikace se zákazníky, ale i pochopení jejich očekávání.

Přehodnotili jsme uvažování o zákazníkovi a začali jsme se více věnovat tomu, aby zákazníci uměli na e-shopu správně nakoupit, nebyli z koupě zklamaní a neztratili tak chuť fotografovat.

Focus na zákazníka a jeho potřeby

Cílem e-shopu i komunikace bylo vytvořit takové funkce a obsah, které zákazníkovi nabídnou vybavení přesně podle jeho potřeb a maximálně odbourají zklamání z nákupu nevhodného vybavení. Orientace na zákazníka se tak stala středobodem připravovaného e-commerce řešení.

fotolab_case_study_brandkey_4
fotolab_case_study_brandkey_4

E-shop pomáhá zákazníkovi správně vybrat

fotolab_case_study_stitky
fotolab_case_study_stitky

Inovativní kategorizace a štítkování produktů

Roztřídili jsme sortiment CEWE Fotolabu podle žánrů (objektivy vhodné k focení krajiny, portrétů, sportu, apod.). Každému produktu jsme přiřadili štítek a následně jsme zákazníkům umožnili podle nich listovat v kategoriích a filtrovat.

Snazší rozhodování díky simulátoru objektivů

Smyslem simulátoru je, aby se zákazník mohl podívat na výslednou fotku jeho zvoleným objektivem. Parametry si zákazník v simulátoru může měnit, vzájemně je kombinovat a ihned vidí výsledek. Pod simulátorem se mu zároveň vypisují všechny produkty, které splňují jím navolenou kombinaci parametrů.

fotolab_case_study_simulator
fotolab_case_study_simulator
fotolab_case_study_zanry copy
fotolab_case_study_zanry copy

E-shop jako základ komunikace

Na základě workshopů i analýz jsme pro CEWE Fotolab vytvořili e-shop, který je nejen prodejním kanálem, ale zároveň i zdrojem informací pro fotografické nadšence a profesionály. Díky srozumitelným produktovým popiskům a hodnotným informacím na blogu zlepšujeme jejich fotografické dovednosti a zvyšujeme jejich nadšení do focení. Obsah se tak stal klíčovým prvkem pro naplnění strategických cílů CEWE Fotolabu.

Obsah, který z vás udělá nadšeného fotografa

fotolab_case_study_katalog
fotolab_case_study_katalog
  • Brožury zvyšující motivaci k focení

Pro CEWE Fotolab jsme navrhli a zpracovali brožuru, kterou ve svém balíku se zbožím najde každý, kdo si objedná fotoaparát s vyměnitelnými objektivy. Brožura vysvětluje, jak pracovat s manuálním režimem, dává tipy pro focení různých žánrů a scenérií. Výsledkem je vyšší motivace zákazníka k focení a k dokupování dalšího vybavení.

  • Neustálý přísun aktuálních témat na blogu

U každého článku je stanoveno, jaké fáze nákupního procesu se týká. To umožňuje prioritizovat, kdy budou které články vznikat s ohledem na produkty, události, akce, sezónnost. Mezi lety 2018 a 2019 se návštěvnost blogu zvedla o 65 %. Z naprosté většiny šlo o organický dosah.

fotolab-tablet-blog
fotolab-tablet-blog

mail
mail
  • Chytrý a automatizovaný e-mailing

Aktivní komunikace obsahu různými kanály se nám osvědčila natolik, že nyní se CEWE Fotolabem pracujeme na jeho distribuci pomocí dalšího kanálu – e-mailingu. Testujeme napojení na e-mailingový nástroj a společně vytváříme e-mailové šablony pro podporu prodeje, after-care, cross-sell i up-sell.

  • Aktivní práce s foto-komunitou na Facebooku

Na základě sestaveného plánu příspěvků přinášíme aktuální témata ke komunikaci, tvoříme textace, grafiky k příspěvkům i sponzorované kampaně. Zvyšujeme povědomí o značce CEWE Fotolab, dosah blogových příspěvků i návštěvnost samotného e-shopu. Zaměřujeme se na to, aby zákazníci diskutovali, co se fotí, používá atd.

fotolab_case_study_facebook
fotolab_case_study_facebook

Digitální reklama, která má výkon

fotolab-google-ads2
fotolab-google-ads2

Se CEWE Fotolabem spolupracujeme v oblasti výkonnostní reklamy především za účelem zvyšování tržeb při zachování návratnosti investic. Skvělých výsledků v podobě meziročního nárůstu tržeb u Google placených kampaní se nám podařilo docílit díky těmto krokům:

  • Pravidelnou optimalizací PPC kampaní s ohledem na všechny long-tailové vyhledávací dotazy
  • Pokrytím specifických modelů fototechniky (a často velmi komplikovaně nazývaných) včetně nejčastějších překlepů
  • Zvýšením klikovosti i konverzí propisováním nejrůznějších aktuálních akcí (např. cashbacků) od výrobců fototechniky
  • Poctivou segmentací sortimentu podle typu zákazníka a podle marží v kampaních
  • Zaměřením se na Google Shopping, statický i dynamický remarketing, agresivnějším biddingem na konkrétnější vyhledávací dotazy
  • Návratem ušetřených nákladů zpět do displayových reklam pro podporu známosti značky Fotolab
NaCesty_linka
NaCesty_linka

fotolab-citace
fotolab-citace

"Reference bude doplněna."

Filip Piwowarczik

Chcete zažít podobný příběh?

Vytvoříme vám promyšlené e-commerce řešení a budeme vaším partnerem na cestě za úspěchem. Začít můžeme hned, naši experti se s vámi rádi setkají a proberou vaše představy.

Kontaktujte nás