Otevřít

Případová studie Fotolab

Moderní internetový obchod české dvojky na trhu s fototechnikou

fotolab
fotolab

Nejširší výběr foto/video techniky pro zapálené fotografy na jednom místě.

Od zaostření na e-shop k panoramatickému záběru

fotolab-uvod2
fotolab-uvod2

Analýza až na dřeň samotné značky Fotolab

Od technického řešení e-shopu po brand key

Vyjasnění představ o technickém řešení a funkcionalitách e-shopu je součástí každého správného úvodního setkání. My jsme šli ale ještě dál. Na společném strategickém workshopu jsme vybrousili celý brand key – tedy to, jakou pozici značka Fotolab zaujímá na trhu a hlavně ve vztahu ke svým zákazníkům.

Hladký průběh nákupního procesu

Pořádně jsme se zaměřili na problémy, kterým Fotolab čelí. Detailně jsme se podívali na typické zákazníky Fotolabu, na jejich očekávání, na průchod nákupním procesem a na všechno, co je brzdí.

Klíčem k úspěchu je pomoci zákazníkovi se správným výběrem

fotolab-tablet-customer
fotolab-tablet-customer

Hlavním problémem Fotolabu se ukázala být typická situace, kdy zákazník e-shopu úplně přesně neví, co chce nakoupit. Nákup tak často končí nesplněním jeho nejasných očekávání. Zákazník neumí s nakoupeným zbožím pracovat, nadšení pro fotografování ho opouští a s dalším nákupem se k Fotolabu už nikdy nevrátí.

To jsme se rozhodli komplexně řešit a „customer experience“ se stal středobodem našeho řešení.

Snazší rozhodování díky simulátoru objektivů

Smyslem simulátoru je, aby se zákazník mohl podívat na výslednou fotku jeho zvoleným objektivem. Parametry si zákazník v simulátoru může měnit, vzájemně je kombinovat a ihned vidí výsledek. Pod simulátorem se mu zároveň vypisují všechny produkty, které splňují jím navolenou kombinaci parametrů.

fotolab-tablet-simulator
fotolab-tablet-simulator

Obsah, který z vás udělá nadšeného fotografa

fotolab-zanry
fotolab-zanry

Ověřili jsme si, že aktivní a dobře naplánovaná komunikace směrem k zákazníkům zlepšuje jejich fotografické dovednosti, zvyšuje jejich nadšení do focení i potřebu výbavu dále upgradovat.

Proto jsme roztřídili sortiment Fotolabu podle žánrů (foťáky a objektivy vhodné k focení krajiny, portrétů, sportu, apod.). Každému produktu jsme přiřadili štítek a následně jsme zákazníkům umožnili podle nich listovat v kategoriích a filtrovat.

Dále jsme vytvořili analýzu klíčových slov a na těchto základech jsme postavili obsahové plány pro různé kanály.

fotolab-leaflet
fotolab-leaflet
  • Brožury zvyšující motivaci k focení

Pro Fotolab jsme navrhli a zpracovali brožuru, kterou ve svém balíku se zbožím najde každý, kdo si objedná fotoaparát s vyměnitelnými objektivy. Brožura vysvětluje, jak pracovat s manuálním režimem, dává tipy pro focení různých žánrů a scenérií. Výsledkem je vyšší motivace zákazníka k focení a vyšší počet cross-sellových nákupů.

  • Neustálý přísun aktuálních témat na blogu

U každého článku je stanoveno, jaké fáze nákupního procesu se týká. To umožňuje prioritizovat, kdy budou které články vznikat s ohledem na produkty, události, akce, sezónnost. Mezi lety 2018 a 2019 se návštěvnost blogu zvedla o 65 %. Z naprosté většiny šlo o organický dosah.

fotolab-tablet-blog
fotolab-tablet-blog

fotolab-tablet-email
fotolab-tablet-email
  • Chytrý a automatizovaný e-mailing

Aktivní komunikace obsahu různými kanály se nám osvědčila natolik, že nyní s Fotolabem pracujeme na jeho distribuci pomocí dalšího kanálu – e-mailingu. Připravujeme a testujeme napojení na Ecomail a budeme Fotolabu partnerem i při vytváření e-mailových šablon pro podporu prodeje, after-care, cross-sell i up-sell.

  • Aktivní práce s foto-komunitou na Facebooku

Na základě sestaveného plánu příspěvků přinášíme aktuální témata ke komunikaci, tvoříme textace, grafiky k příspěvkům i sponzorované kampaně. Zvyšujeme povědomí o značce Fotolab, dosah blogových příspěvků i návštěvnost samotného e-shopu.

Skvělé výsledky výkonnostní reklamy

fotolab-google-ads2
fotolab-google-ads2

S Fotolabem spolupracujeme v oblasti výkonnostní reklamy především za účelem zvyšování tržeb. Skvělých výsledků v podobě meziročního nárůstu tržeb u Google placených kampaní se nám podařilo docílit díky těmto krokům:

  • Pravidelnou optimalizací PPC kampaní s ohledem na všechny long-tailové vyhledávací dotazy
  • Pokrytím specifických modelů fototechniky (a často velmi komplikovaně nazývaných) včetně nejčastějších překlepů
  • Zvýšením klikovosti i konverzí propisováním nejrůznějších aktuálních akcí (např. cashbacků) od výrobců fototechniky
  • Poctivou segmentací sortimentu podle typu zákazníka a podle marží v kampaních
  • Zaměřením se na Google Shopping, statický i dynamický remarketing, agresivnějším biddingem na konkrétnější vyhledávací dotazy
  • Návratem ušetřených nákladů zpět do displeyových reklam pro podporu známosti značky Fotolab
NaCesty_linka
NaCesty_linka

fotolab-citace
fotolab-citace

"Reference bude doplněna."

Filip Piwowarczik

Máte zájem o vlastní e-shop na míru?

Společně pro váš e-shop vymyslíme ideální způsob řešení. Zanechte nám na sebe kontakt, naši experti se s vámi rádi setkají a proberou vaši obchodní vizi.

Kontaktujte nás