Otevřít

Segmentace zákazníků

Rozšíření oXyShopu

V eshopu je možné vytvářet dynamické skupiny, které rozčlení zákazníky do menších skupin přesně podle vašich potřeb nebo třeba podle nákupního chování. Přidávání nebo odebírání zákazníků ze skupin se řídí podle nastavených pravidel. Vyhodnocení/Kontrola, zda zákazník patří do skupiny, se provádí pravidelně každý den. S takto vytvořenými skupinami můžeme dále marketingově pracovat, například zasílat personifikované emailové newslettery.

Jak modul funguje

V administraci oXyShopu je možné přidávat nové skupiny zákazníků. Provozovatel eshopu může sám určit, zda nově vytvořená skupina je dynamická nebo statická.

Pokud označí skupinu jako dynamickou, může pro ni nastavit pravidla, podle kterých se budou do skupiny přidávat nebo odebírat zákazníci eshopu. Pravidla pro skupiny se spravují v administraci oXyShopu na záložce Pravidla přiřazování. Zde je možné přidávat různé podmínky, i ty dodatečné a vzájemně je kombinovat.

To, že je možné podmínky opakovat a vzájemně kombinovat nám dává možnost sestavit opravdu rozsáhlá pravidla a segmentovat zákazníky přesně na míru, podle potřeb každého eshopu. Mezi hlavními podmínkami je nastavena logická vazba AND (a zároveň). Mezi dodatečnými podmínkami je nastavena logická vazba OR (nebo).

Každý den se spustí úlohy na pozadí, které aktualizují seznam zákazníků v jednotlivých dynamických skupinách. Nemusíte na nic myslet, kontrola se děje automaticky.

Pravidla pro segmentaci

  • Celková cena objednávek
  • Datum přihlášení k odběru novinek
  • Oprávnění zákazníka
  • Počet objednávek
  • Pohlaví zákazníka
  • Produkt v objednávce z kategorie
  • Průměrná cena objednávky
  • Průměrná cena produktu v objednávkách
  • Registrovaný zákazník
  • Země doručení objednávky
  • Země zákazníka

Jak modul Segmentace zákazníků využít?

Nejpoužívanější využití je pro cílenou rozesílku newsletterů: přestaňte s hromadným rozesíláním a začněte cílit na konkrétní skupiny zákazníků. Pravděpodobnost, že zákazníci požadovanou akci provedou (koupě produktu, vyplnění dotazníku, stáhnutí katalogu, atd.) je u cílených rozesílek daleko větší. V kombinaci s moduly Datová vrstva a Google Tag Manager můžete navíc sledovat jednotlivé skupiny (segmenty) zákazníků přímo v Google Analytics. Pokud jste tedy doposud nevěděli jak rozlišit jednotlivé cílové skupiny, nyní máte možnost.

Další informace o modulu najdeme našem blogu ve článku Segmentace zákazníků

Pravidelná aktualizace dynamických skupin zákazníků je zpoplatněna částkou 490 Kč/měsíc.

Standard
4 990 Kč *
199 € *
Premium
4 990 Kč *
199 € *