Nejjednodušší PPC, které se vašemu eshopu opravdu vyplatí

PPC reklama je v online světě pojem jedněmi milovaný a jedněmi proklínaný. Ať už PPC reklamu poptáváte, „čelíte“ nabídce nějaké PPC agentury nebo jste už s PPC reklamou nabyli takových zkušeností, že nechcete číst dále, tak vězte: existuje jeden druh kampaní, který je relativně snadný na vytvoření i na správu. A navíc se jedná o PPC reklamu, která je v 99 % případů účinná a rentabilní. Řeč je o produktových PPC reklamách systému AdWords.

Co to je? Tzv. Product Listing Ads, neboli reklamy s produktovými informacemi, jsou reklamy ve vyhledávání Google zobrazující produkty. Mají úplně jiný formát než klasické textové reklamy ve vyhledávání na Googlu; obsahují obrázek, cenu, prodejce (brand) a případné promo sdělení, přesvědčující k nákupu:

text

0.3D6

Obrovskou výhodou této PPC reklamy je, že nemusíte nastavovat žádná klíčová slova, aktualizovat stav apod. Veškeré informace se totiž berou z XML feedu, podobně jako u heureka.cz nebo zboží.cz.

Tyto reklamy mají navíc pořádný zásah. Zobrazují se ve vyhledávání Google: až 5 produktových reklam se zobrazí pod top reklamními pozicemi (reklamy hned pod políčkem pro vyhledávání) nebo se zobrazí až 8 produktových reklam v pravém sloupci and ostatními reklamami.

Můžete je zobrazit současně s vašimi klasickými textovými AdWords reklamami, a mít tak klidně dvě reklamy na jeden dotaz – jednu formou klasické textové inzerce a druhou s obrázkem. Navíc Google bez problému zobrazí i více produktů od jednoho inzerenta (pokud není kde jinde brát).

Co víc: uživatelé, přicházející na váš web skrze tyto reklamy, mají vyšší konverzní poměr: chtějí konkrétní zboží a klikli na produkt, který již viděli a s jehož cenou a prodejcem jsou seznámeni.To vše dělá z produktových reklam nejrentabilnější PPC reklamu.

Ale co jejich vytvoření? Nastavení klasických PPC kampaní a jejich správa je pro každý projekt i pro každý vytyčený cíl různě pracná, zpravidla se naceňuje dle náročnosti.

A pak se klasické PPC kampaně musí tzv. optimalizovat a spravovat - to všechno znamená další a další náklady snižující návratnost takových investic.

Pro produktové PPC kampaně Adwords potřebujete XML pro Google Nákupy.

Pak už jen stačí:

  • zaregistrovat se v Google Merchant Center,
  • vyplnit potřebné informace o vašem obchodě,
  • v sekci Zdroje nahrát XML feed,
  • v sekci Nastavení/Ověření webu pár kliknutími ověřit a nárokovat svůj eshop
  • a v sekci Nastavení/Adwords propojit Google Merchants Center s vaším účtem Google Adwords a vytvořit pomocí jednoduchého průvodce produktovou kampaň.

Vaše produkty se pak budou zobrazovat i ve zbožovém srovnávači Google Nákupy.

V zásadě tato kampaň nepotřebuje prakticky žádnou správu, a přesto funguje velmi dobře. Pokud přece jen chcete kampaň vyšperkovat, pak doporučuji segmentovat produkty a nastavit jednotlivým segmentům vhodnou cenu za proklik (CPC).

Nízká cena za proklik je u těchto kampaní dána (zatím ještě) nízkou konkurencí (záleží na odvětví), např. ne každý eshop má XML feed pro Google nákupy a hlavně existují pořád lidé, kteří o existenci a možnostech těchto reklam nevědí. Ale těmi vy už nejste.