Otevřít

Začínáme s Google Analytics – Widgety

Tomáš Londa
18. červen 2015

Dnes si představíme hned první, ale přesto často opomíjenou položku v GA. Protože vám může ušetřit spoustu času při kontrole základních statistik, měli byste jí věnovat pozornost.

Widgety, neboli Panely,jsou zjednodušená seskupení charakteristik, které si sami zvolíte. Slouží ke snadnému zjištění, zda vše funguje, jak má, protože pomocí nich můžete zároveň vidět několik charakteristik, které byste na jednotlivých přehledech obtížně filtrovali.

Zajímalo by vás, který den v týdnu na web chodí nejvíce lidí, který den v týdnu jich nejvíce nakupuje, které kampaně mají nejlepší konverzní poměr a které stránky se načítají nejpomaleji? A chtěli byste to vše (a mnohem více) vidět naráz?

Panely si můžete sami:

  • vytvářet,
  • určovat jejich vzhled (tabulka, graf...) a rozmístění (prostým přetažením panelu na jiné místo)
  • jednoduše sdílet – podobně jako filtry.

GA

0.4AC

Dělí se na soukromé a veřejné, protože jiné nastavení využije obchodní ředitel, jiné analytik a další webmaster.

Nevýhodou panelů je jejich zkratkovitost. Zobrazuje se totiž vždy jen výpis několika prvních údajů (maximálně 10). U většiny panelů je ale možné se prokliknout na detailní přehled. Tyto poznáte podle modrého nadpisu přehledu.

Připravil jsem pro vás několik ukázkových panelů, které si můžete stáhnout a ihned použít. Pro stažení se přihlašte do svého Google účtu, klikněte na odkaz a pak vyberte, pro které zobrazení se panel má použít.

Šablony ke stažení:

Pokud se vám panely zalíbily a rádi byste se naučili vytvářet vlastní a složitější, navštivte některé z našich školení Google Analytics, rádi vám poradíme.

Příště vám ukážu, jak si v GA zkrátit cestu, a naučíme se nastavovat upozornění na kritické události na webu.