Inspirujte se, jak obchodovat online s nestandardním zbožím

E-shop Engee.cz prodává kvalitní ekologické zdroje energie. Jedná se o nestandardní zboží se specifickými parametry, které si zákazníci na e-shopu buď nevybírali vůbec nebo vybírali špatně. Jak je možné i s takovým zbožím obchodovat online?

E-shop, kterému zákazníci rozumí

engee_mockup
engee_mockup

Z obchodní konzultace našeho online marketingového týmu a klientem Engee.cz, který měl zájem o pronajímaný oXyShop s grafickým balíčkem, vyplynulo, že vybrat si kotel, tepelné čerpadlo či klimatizaci není žádná hračka. Zákazníci takto specifickému zboží často nerozumí a vybraný produkt pak nevyhovuje jejich potřebám. Cílem internetového obchodu tedy nebyl nákup, ale zvýšení informovanosti o zboží. Z toho důvodu jsme e-shop přizpůsobili cílovému spotřebiteli a udělali z něj produktový katalog.

Chytrá filtrace zobrazí zákazníkovi ideální produkt právě pro něj

parametry Engee.cz
parametry Engee.cz

Společně s Engee.cz a online marketingem oXyShopu jsme vymysleli filtraci pomocí speciálních parametrů zboží. Pokud si vybíráte například tepelné čerpadlo, stačí zvolit, jaký chcete typ rekuperace, zda jej potřebujete do novostavby či se jedná o rekonstrukci, zadáte velikost podlahové plochy a zobrazí se vám jeden, maximálně dva vhodné produkty. Díky tomu není zákazník ze sortimentu zmatený a ví, s čím a za jakou cenu může počítat.

Poptávkový formulář místo klasického košíku

poptávka Engee.cz
poptávka Engee.cz

Sortiment ekologických zdrojů energie nepatří mezi nejlevnější. Proto není cílem e-shopu přimět zákazníka k nákupu, ale pomoct mu vybrat si vhodný produkt, který dále prokonzultuje se specialistou. Filtrace mu zobrazí vhodný produkt, který si poptá pomocí poptávkového formuláře. Specialista se poté se zákazníkem spojí a ještě jednou vše projednají, aby produkt odpovídal jeho přesným požadavkům.

Využijte různých možností, které svět e-commerce nabízí

E-shop nemusí sloužit jen pro nákup, ale může návštěvníky třeba jen informovat o možnostech a nabídce produktů či služeb, které si později vybere na kamenné prodejně. Tato strategie se vyplatí především u dražšího zboží, které se zákazníci bojí nakupovat online.