Jak jsme se s NaCesty.cz vydali opět na cesty

Od loňského jara až doposud je postavená celá oblast cestovního ruchu tak trochu na hlavu. Jsou ale lidé, firmy a – v našem případě – klienti, pro které krize znamená příležitost. Naše spolupráce s NaCesty.cz je zářným příkladem toho, že aktivní přístup, poctivá práce a prozákaznické chování jsou tím ideálním mixem, který dostává businessy zpátky do sedla.

Být fér se vyplácí

Jeden z problémů, se kterým se cestovní kanceláře po celém světě musely vypořádat, bylo množství zrušených zájezdů. Česká vláda cestovním kancelářím umožnila vracet svým zákazníkům za zrušené dovolené peníze ve formě voucherů namísto hotovosti. A většina z nich toho využila.

NaCesty.cz na to ale šlo jinak – žádné vouchery, všem svým zákazníkům vrátili peníze. A to nejen těm, kteří si u NaCesty.cz koupili zájezdy od německých kanceláří (tam vrácení peněz nařizovala německá legislativa), ale i těm, kterým zprostředkovali zájezdy české.

Sázka na férovost se podle našich zkušeností vyplácí, v těžších časech obzvlášť. Vysílá totiž zákazníkům jasný signál, že to oni jsou na prvním místě a že se ani do budoucna nemusí bát u NaCesty.cz dovolenou opět nakoupit.

pikrt
pikrt

Důvěra zákazníků je pro nás důležitá. Ocitli jsme se v nelehké situaci, naši zákazníci za to ale nemohou. Vrácení peněz za zrušené zájezdy tak pro nás bylo jasnou volbou,“ vysvětluje Jiří Pikrt, spolumajitel a jednatel NaCesty.cz.

Propojené know-how jako motor změn

Kromě prozákaznického přístupu má NaCesty.cz ještě jednu zásadní kvalitu, která jim velmi pomáhá na cestě zpátky „na svá čísla“. Je to vysoká aktivita v hledání nových směrů. A k tomu si vybrali nás v oXyShopu jako partnera. Společně propojujeme know-how a aplikujeme ho na aktuální situaci na trhu. Jak konkrétně?

1. Sledujeme změny v zákaznickém chování

Aby bylo možné dělat jakékoliv změny, je potřeba detailně znát své zákazníky. Proto bedlivě sledujeme zákaznické chování a zjišťujeme, jak se s krizí mění.

A změnilo se toho opravdu hodně. S tím, jak se vyvíjí různá doporučení a nařízení, dnes lidé mnohem méně plánují cesty na vzdálenější budoucnost a mnohem více využívají „last minute“ nabídek.

460 (4)
460 (4)
 

Skladba zákazníků se také změnila. Zatímco největší pokles zaznamenáváme u věkové skupiny 25-44 let, u zákazníků nad 65 let prodeje rostou.

To jde ruku v ruce s destinacemi. Zatímco před krizí jsme se soustředili hlavně na exotické destinace, nyní roste poptávka po dovolených v Rakousku, ve Slovinsku, v Bulharsku a v dalších evropských zemích.

460 (3)
460 (3)
 

2. Propagaci uzpůsobujeme aktuální poptávce

Nastalá situace je pro obě strany stále nová, a nemáme proto žádné srovnání dat s předchozími roky. To nás donutilo myslet tak trošku „out of the box“ a změnit přístup k nabídce, propagaci i kampaním.

Díky znalosti trhu, které NaCesty.cz má, a na základě aktuálních dat o změnách v zákaznickém chování, které sledujeme v analytikách, měníme pro NaCesty.cz kampaně a propagaci.

Kampaně optimalizujeme podle posledních prodejů, k tomu sledujeme aktuální dění a snažíme se predikovat, do kterých destinací bude bezpečné (a povolené) cestovat a o jaké zájezdy budou mít zákazníci zájem.

Daří se nám výborně – nové kampaně mají díky dlouhodobé a poctivé práci na performance marketingu lepší podíl nákladů na obratu než kampaně loňské, předkoronavirové. A to je v době, kdy je budoucnost cestování plná otazníků, opravdu úspěch.

Meziroční podíl nákladů na obratu klesl v červenci z 5,2 % na 2 %.

3. Komunikujeme na pravidelné bázi

Aktivní komunikace je základ úspěchu. Proto konzultace s NaCesty.cz probíhají pravidelně minimálně jednou týdně, a my díky tomu můžeme reagovat na všechny nové trendy na trhu rychle a pružně. Je to právě jejich aktivita, díky které my můžeme odvádět svou práci na té nejvyšší úrovni.

4. Prozákaznický přístup = spokojení zákazníci

Obnova cestovního ruchu je velkým otazníkem pro nás všechny. Proto je potřeba cestování zákazníkům co nejvíce zpříjemnit a usnadnit. Dnes zákazníci při plánování svých cest mají mnohem více otázek a jsou celkově opatrnější. NaCesty.cz má ale customer care skvěle zvládnutou, a i přes všechny nástrahy jsou jejich zákazníci se službami spokojení.

Vážíme si toho, že v nás NaCesty.cz má důvěru a že i v tomto podivném období můžeme být opravdovými partnery, propojit svá know-how a překonat společně všechny překážky. Je pro nás radost pracovat s klientem, který si váží svých zákazníků, chová se férově a ani v těžkých časech to nevzdává.

Hledáte e-commerce parťáka do nepohody?

Obraťte se na nás na marketing@oxyshop.cz a společně spojíme síly.

arrow icon