Inspirujte se, jak obchodovat online s nestandardním zbožím
E-shop, kterému zákazníci rozumí
Z obchodní konzultace našeho online marketingového týmu a klientem Engee.cz, který měl zájem o pronajímaný oXyShop s grafickým balíčkem, vyplynulo, že vybrat si kotel, tepelné čerpadlo či klimatizaci není žádná hračka. Zákazníci takto specifickému zboží často nerozumí a vybraný produkt pak nevyhovuje jejich potřebám. Cílem internetového obchodu tedy nebyl nákup, ale zvýšení informovanosti o zboží. Z toho důvodu jsme e-shop přizpůsobili cílovému spotřebiteli a udělali z něj produktový katalog.
Chytrá filtrace zobrazí zákazníkovi ideální produkt právě pro něj
Společně s Engee.cz a online marketingem oXyShopu jsme vymysleli filtraci pomocí speciálních parametrů zboží. Pokud si vybíráte například tepelné čerpadlo, stačí zvolit, jaký chcete typ rekuperace, zda jej potřebujete do novostavby či se jedná o rekonstrukci, zadáte velikost podlahové plochy a zobrazí se vám jeden, maximálně dva vhodné produkty. Díky tomu není zákazník ze sortimentu zmatený a ví, s čím a za jakou cenu může počítat.
Poptávkový formulář místo klasického košíku
Sortiment ekologických zdrojů energie nepatří mezi nejlevnější. Proto není cílem e-shopu přimět zákazníka k nákupu, ale pomoct mu vybrat si vhodný produkt, který dále prokonzultuje se specialistou. Filtrace mu zobrazí vhodný produkt, který si poptá pomocí poptávkového formuláře. Specialista se poté se zákazníkem spojí a ještě jednou vše projednají, aby produkt odpovídal jeho přesným požadavkům.
Využijte různých možností, které svět e-commerce nabízí
E-shop nemusí sloužit jen pro nákup, ale může návštěvníky třeba jen informovat o možnostech a nabídce produktů či služeb, které si později vybere na kamenné prodejně. Tato strategie se vyplatí především u dražšího zboží, které se zákazníci bojí nakupovat online.