Celodenní konference o datech, webové i ne-webové analytice, data science a business intelligence se konala 3. listopadu a my jsme na ní nemohli chybět. Co jsme si z ní odnesli?
Letošní ročník konference se nesl ve znamení datového modelování. Na pódiu se vystřídalo celkem 12 speakerů, od kterých zazněly rady a tipy z aktuálního dění v oblasti světové webové a datové analytiky.
Konec cookie lišty - jak se popasovat se ztrátou dat?
Na to se zaměřila přednáška Pavla Jaška z české pobočky firmy Google i Dominika Kosorina ze Seznamu a Lukáše Šmola z CPExu. Digitální marketing přichází o čím dál více dat, ať kvůli omezení cookies, rozvoji prohlížečů nebo zvyšujícím se požadavkům uživatelů na soukromí. Marketéři potřebují zmírnit dopad těchto změn, aby data zůstala stále relevantní.
Jaké jsou zkušenosti marketérů v oblasti sběru dat při zohlednění všech nařízení? A jaké jsou rozdíly u těch, kteří se na změny připravovali poctivě? Na to se zaměřila přednáška Pavla Jaška z české pobočky firmy Google.
S tím, že konec podpory cookies třetích stran znamená ohromný zásah do fungování otevřeného reklamního ekosystému, souhlasil i Dominik Kosorin ze Seznamu a Lukáš Šmola z CPExu. Právě tyto dvě firmy přišly na způsob, jak nezávislým hráčům a technologiím zachovat možnost vzájemné spolupráce na poli digitální reklamy. Jedná se o celosvětově unikátní projekt Czech Ad ID, který znamená nejen evoluci v kvalitě uživatelské identity, ale zároveň klade důraz na ochranu soukromí.
Na tyto přednášky plynule navázal Radek Kupr z firmy Taste, který se zaměřil na problematiku Consent Rate. Účastníkům vysvětlil, jak vyhodnotit, zda je propad dat způsoben zamítnutím souhlasů uživatelů s cookies nebo jde o vývojový trend, jak velký propad skutečně je, o kolik konverzí e-shopeři přichází i jak a proč tuto metriku měřit.
Cookie lišta, Google Consent Mode, cílení na zíkladě Czech AD ID - to jsou aktuální úkoly, které v oXyShopu řešíme nebo na které se chystáme zaměřit v nadcházejících týdnech. Proto jsme rádi, že jsme si mohli poslechnout nejen tyto přednášky, ale i další inspirativní speakery, kteří nám předali své rady a tipy z praxe.
Je potřeba se totiž smířit s tím, že dat už nikdy nebude tolik jako dřív. A nám nezbývá, než neustále hledat nové cesty, které klientům přinesou ty nejlepší výsledky.