Jaké jsou klíčové výhody a nevýhody headless e-commerce řešení?
Headless řešení je ideální pro e-shopy, které vyžadují velkou flexibilitu a rychlou možnost implementace nových technologií. Jaké další výhody headless řešení nabízí a jaké jsou největší nevýhody? Čtěte dál.
V našem předchozím článku jsme se podrobně věnovali základům headless architektury a objasnili jsme, co tento termín znamená. Dnes se posuneme o krok dál a zaměříme se na konkrétní výhody a výzvy, které s sebou headless přístup přináší.
Výhody headless řešení
Lepší zabezpečení
Headless minimalizuje počet potenciálních hrozeb a „zranitelností“ služeb, které mohou proniknout do systému.Lepší správa obsahu
S využitím API máte možnost centralizovaně spravovat obsah na jednom místě. Tento obsah může být následně distribuován prostřednictvím API do různých front-endových aplikací, které mohou být optimalizovány pro různá zařízení a platformy. Díky této centralizaci a distribuci obsahu skrze API získáváte větší kontrolu nad obsahem a zároveň zjednodušujete jeho správu a aktualizaci.Flexibilita
Můžete použít jakýkoliv jazyk a framework, v závislosti na vašich potřebách. Headless řešení také zvyšuje úroveň nezávislosti a zaměnitelnosti komponent. Dále díky oddělení front-endu od back-endu mohou týmy pracovat paralelně a pružně reagovat na požadavky klientů a díky tomu dodávat jednotlivé funkce nezávisle na sobě.Škálovatelnost
V praxi to znamená, že pokud se váš byznys časem rozroste, může být front-end nebo back-end rozdělen na více serverů tak, aby bylo dosaženo stejné rychlosti aplikace. Stejně tak může být díky cloudovým službám vaše aplikace rozdělena na různé servery dokonce po celém světě, aby bylo všude dosaženo stejných výsledků.