Odhalujeme tajemství úspěšných e-shopů

Chcete docílit navýšení obratu o 150 % během půl roku? Není to nemožné! Na základě podrobných analýz jsme zjistili, jaké vychytávky českým e-shopům fungují. Víte, jak si stanovit priority, které technické vychytávky využít, nebo jak se odlišit od konkurence?

achievement-agreement-arms-1068523

Co opravdu funguje?

cela_sirka
cela_sirka

1. Najděte zlatý důl ve svých obchodních datech

Pro efektivní marketing je důležité umět správně zacílit na zákazníky. Podle čeho si ale jednotlivé zákazníky rozdělit? Ve skutečnosti již máte všechno zlato uvnitř firmy a stačí se jen naučit s ním pracovat. Rozdělte své zákazníky například podle toho, jaké zboží si objednali, a oslovte je vhodným doplňkem k tomuto zboží.

cela_sirka (1)
cela_sirka (1)

2. Zaměřte se na sezónní akce

Velikonoce, Den dětí, Halloween či Vánoce. Různých svátků a marketingových příležitostí je spousta. Jaké akce platí na zákazníky a kterým svátkům věnovat speciální pozornost? U některých e-shopů tvoří tržby ze sezónních akcí více než 50 % z ročního obratu.

Ať už se ale jedná o jednodenní či dlouhodobější akce, je potřeba se na ně správně připravit a především nezapomenout si definovat cíl! Na ten totiž většina e-shoperů zapomíná, přestože jeho definice je klíčová pro správné zvolení cílové skupiny, druhu reklamního kanálu i obsahu samotné propagace.

cela_sirka (2)
cela_sirka (2)

3. Naučte se bojovat s negativními referencemi

Zákazník vám sdělí spíše negativní referenci než tu pozitivní. Přitom může být chyba na straně někoho úplně jiného. Co s tím? Začněte se zákazníky aktivně komunikovat a ptát se jich na zpětnou vazbu. Snadno tak získáte pozitivní reference, které přebijí ty špatné.

cela_sirka (4)
cela_sirka (4)

4. Odlište se od své konkurence

E-shopeři často uvádí jako svou konkurenční výhodu například rychlé doručení objednávky, dopravu nad 2 000 Kč zdarma, skvělou zákaznickou podporu či zboží skladem. Pravdou ale je, že stejné služby nabízí každý druhý e-shop a nedělá vás to v očích zákazníka nijak výjimečnými. Jak by tedy měla konkurenční výhoda vypadat?

  • Unikátní sortiment či zboží - příkladem může být kategorie sedaček pro seniory. Ze svých dat umíte zjistit, jaké jsou parametry sedaček a jaké z nich byste seniorům doporučili. Vytvořte speciální kategorii "sedačky pro seniory" a můžete ji pak nejen uvést jako konkurenční výhodu, ale zároveň také jednoduše zacílit na další skupinu zákazníků.
  • Rodinná firma - tohle sousloví v mnoha zákaznících vyvolává pocit důvěry. Pokud jste rodinný podnik, pravděpodobně si potrpíte na kvalitu a to je pro zákazníky lákadlem.
  • Věrnostní program - každá 10. káva zdarma, různé bonusy či dárky pro stálé zákazníky. Dejte zákazníkům důvod u vás nakupovat opakovaně.
  • Individuální přístup - poskytujete na rozdíl od vaší konkurence řešení na míru? Řekněte o tom svým zákazníkům!
  • Dodržování standardů, certifikace, ocenění - ať už se jedná o dodržování norem či certifikaci od Heuréky, nezapomeňte se tím svým zákazníkům pochlubit.
cela_sirka (3)
cela_sirka (3)

5. Nebojte se vstoupit na nový trh

Pokud vlastníte český e-shop, zvažte rozšíření nabídky i na Slovensko. Jazyková mutace není z počátku potřeba, je jen nutné zajistit možnost platby v eurech a dopravu do dané lokace. Není to složité a s novým trhem přijdou i nové obchodní příležitosti.

Chcete znát 60 tipů pro zvýšení obratu i zisku?

Podpořte svůj byznys v dalším růstu. Poradíme vám, jak na to!

 
arrow icon