Remarketing/retargeting: 3 důvody, proč se vám vyplatí cílit na ex-návštěvníky e-shopu

92 % lidí, kteří navštíví váš e-shop poprvé, podle průzkumu v první moment nenakoupí. Opustí váš obchod a vaše analytiky je nejspíš nikdy znovu „neuvidí“. Anebo taky ne – pokud na ně zacílíte přesnou remarketingovou kampaň, vrátíte je zpátky do hry. A klidně až ke košíku.

Retargeting vs. remarketing

Retargeting a (dynamický) remarketing – někdo je považuje za synonyma. Někteří marketéři v nich ale vidí rozdíl. Retargeting vnímají jako užší podmnožinu remarketingu. 

Jaký je tedy mezi nimi rozdíl?

Remarketing: lidem, kteří navštívili váš e-shop, připomínáte svou značku jinde na internetu 
Retargeting (nebo též dynamický remarketing): lidem, kteří navštívili váš e-shop, připomínáte (jinde na internetu) konkrétní produkt, který si prohlíželi. 

Remarketing je tedy PPC reklama cílená na návštěvníky, kteří s vašim e-shopem interagovali - přihlásili se k odběru newsletteru nebo u vás v minulosti nakoupili. 
Retargeting oslovuje ty, kteří na vašem e-shopu neprovedli požadovanou akci (například nákup). Připomínáte jim proto konkrétní produkt, reklama je relevantní – a díky tomu často velmi účinná. 
(Pozn.: označení retargeting také používá Facebook a Seznam v reklamním systému Sklik, označení remarketing je spojeno spíše s reklamním systémem Google Ads.) 

Většina lidí jednoduše hned napoprvé nenakoupí. Nákup si potřebují rozmyslet, podívat se ke konkurenci. Nacházejí se ale už ve fázi „THINK“, často i velmi blízko vašeho košíku. Podpořte je proto v posledním kroku.

3 důvody, proč potřebujete remarketing/retargeting

Jeden důvod za všechny hned na úvod: protože to funguje – jak dokazuje i statistika účinnosti společnosti Statista. Třetina amerických odborníků na marketing (celkem 30 %) v průzkumu označila remarketing jako mimořádně účinný. Pro 64 % oslovených marketérů je účinný alespoň do jisté míry. A jen 6 % ho označuje jako ne příliš účinný.
 
Minimálně jako doplněk dalších marketingových aktivit vám tak přinese: 
 
1. Vyšší konverze: konverze z remarketingu jsou vyšší než u obyčejných bannerů (na které funguje bannerová slepota). Cílíte totiž na lidi, kteří o vaše zboží v minulosti projevili zájem. 
2. Flexibilní segmentaci publika: zobrazení reklamy můžete nastavit třeba jen lidem, kteří na webu strávili určitý čas – nebude se tak zobrazovat těm, kteří na váš e-shop přišli a hned zase odešli. Reklama tak bude funkční a cenově velmi příznivá. 
3. Silnější brand a zákaznickou loajalitu: remarketing je cesta, jak u cílové skupiny zvyšovat povědomí o vaší značce.

Jak to funguje v praxi? 

Představte si, že máte internetový obchod s potřebami pro cyklisty a zavítá k vám cyklista-začátečník. Při první návštěvě si u vás přečte blogový článek o tom, jak se vybavit před sezónou. Ještě zdaleka nenakupuje. Pokud mu váš obsah pomohl se zorientovat, vytváří si k vaší značce pozitivní vztah. Remarketingem ho ještě párkrát vrátíte na váš e-shop, povzbudíte ho k tomu, aby si přečetl i další vaše rady a tipy. Vnímá vás stále více jako experta v oboru, a vy postupně zvyšujete pravděpodobnost, že k vám za nějaký čas přijde jako platící zákazník. Remarketing je zkrátka důležitý pro udržení pozornosti vašich budoucích/potenciálních zákazníků.

Jak na (dynamický) remarketing? 

Pro nastavení remarketingových kampaní jsou třeba techničtější znalosti. Velmi podrobný návod – doslova krok po kroku – nabízí přímo Google nápověda. Pro retargeting najdete návod na Sklik nápovědě. Pokud provozujete velký internetový obchod, budete muset celý proces automatizovat. 

Pomůžeme vám správně zacílit reklamu

Pokud byste si nevěděli rady, obraťte se na nás na e-mail marketing@oxyshop.cz
Rádi vám s nastavením remarketingových kampaní – včetně segmentace cílové skupiny a automatizace – pomůžeme.