Teamstore.cz: Oproti loňskému roku narostly tržby skoro o 160 %

Pamatujete si na loňskou případovou studii eshopu se sportovním zbožím teamstore.cz? Online marketingová podpora a přechod na oXyShop X5 udělaly své. Ale to byl jen začátek. Rok s rokem se sešel. Nejvyšší čas opět nahlédnout do Google Analytics. Kam jsme se za tu dobu posunuli?

Překonáváme loňský nárůst tržeb o 93,04 %

Srovnáme-li 1. čtvrtletí roku 2015 s 1. čtvrtletím toho minulého, dostaneme spoustu zajímavých čísel:

  • Návštěvnost: + 91,4%
  • Konverzní poměr: + 51,03 %
  • Tržby: + 159,93 %

Velkým rozdílem oproti loňsku je pravidelná rozesílka newsletterů. Díky výraznější práci s vlastními zákazníky, které jsme částečně segmentovali, je teď oslovujeme s výrazně lepším zacílením.

Že jsme zkrátka dali více peněz do reklamy a PPC kampaní? Ano, částečně. Jejich rentabilitu jsme nemohli nechat jen tak. Přesto se podíl PPC kampaní na celkové návštěvnosti eshopu zvýšil jen o 20 %.

Nárůst návštěvnosti, tržeb a konverze v Google Analytics od roku 2013

0.5F2

Nárůst návštěvnosti, tržeb a konverze v Google Analytics od roku 2013

0.79EE

Nárůst návštěvnosti, tržeb a konverze v Google Analytics od roku 2013.

Boj o zákazníka probíhá na všech frontách

Zatímco náš tým v oXy neustále ladil a optimalizoval (zbožové srovnávače, PPC kampaně), vylepšoval offpage faktory, teamstore.cz pracoval na svých produktech - jejich prezentaci, cenotvorbě a také zvýšení skladových zásob.

A poučení z tohoto stále rozepsaného příběhu?

Založením eshopu vše teprve začíná. Je to spousta práce, kterou nelze udělat hned. Online prostředí se neustále vyvíjí. A vy ho chtě nechtě musíte sledovat, průběžně analyzovat a mnohdy i předvídat. Jak se v tom všem neztratit? Vytvořte si dlouhodobý plán, stanovte si dílčí cíle a buďte trpěliví.