Mpouzdra.cz – tvorba e-mail marketingové strategie

Úspěšný e-shop Mpouzdra.cz se ve svém sortimentu zaměřuje především na obaly na telefony. Podívejte se krok po kroku, jak jsme postupovali při tvorbě promyšlené strategie e-mail marketingu pro e-shop Mpouzdra.cz a čeho jsme docílili.

Mpouzdra.cz - tvorba e-mail marketingové strategie

mpouzdra

Mpouzdra - pouzdra a kryty na mobily

Úspěšný e-shop Mpouzdra.cz se ve svém sortimentu zaměřuje především na obaly na telefony. Spolupráce s oXyShopem byla zahájena v roce 2015 a pronajímaný e-shop Mpouzdra.cz byl na světě. Od roku 2018 náš tým online marketingu začal pracovat na vytvoření online marketingové strategie v oblasti e-mail marketingu a v únoru 2019 se spolupráce rozšířila i na správu PPC kampaní.

Jak probíhala tvorba e-mail marketingové strategie?

E-shop mpouzdra.cz má velmi složitý sortiment. Zákazníci e-shopu nakupují převážně příslušenství ke svému konkrétnímu telefonu. Jiná pouzdra než na specifický telefon tedy zákazníky v podstatě nezajímají. Toto nákupní chování bylo pro tvorbu strategie klíčové. Rozhodli jsme se proto segmentovat zákazníky a personalizovat e-mailové nabídky právě na základě telefonu, který zákazník používá.

Nemohli jsme však čerpat z obchodních dat, a to z jednoho prostého důvodu - lidé dnes své telefony často mění. Zákazník, který zakoupil obal na svůj telefon, už může za rok používat úplně jiný přístroj a nabídky vycházející z jeho poslední objednávky by velmi rychle ztratily aktuálnost.

Nebylo samozřejmě v našich silách segmentovat zákazníky podle všech telefonů na trhu. Provedli jsme proto analýzu objednávek a vybrali více než 100 modelů telefonů, jejichž pouzdra a obaly generují největší část obratu e-shopu. Tento seznam modelů musí být pravidelně aktualizován.

Hlavní přínosy e-mail marketingové strategie

  • E-mailová kampaň výrazně podpořila tržby e-shopu.
  • Díky kampani můžeme připravovat personalizované newslettery pro více než 3000 zákazníků.
  • E-mail marketingová strategie nám umožňuje dynamické třídění zákazníků bez pracných zásahů do dat, zákazník se prostě rozhodne sám, co chce odebírat.

Chtěli byste také vytvořit promyšlenou strategii e-mail marketingu?