Tvořit obsahový marketing není žádná věda
Content marketing
Komunikujte jeden obsah skrze více kanálů
Většina e-shoperů se bojí, že nad psaním blogu, přispíváním na sociální sítě a vytvářením newsletterů stráví obrovské množství času. Z toho důvodu se reklamním kanálům buď věnují jen sporadicky nebo vůbec. Bohužel, nad psaním článku nějaký čas opravdu strávíte. Ovšem pokrýt další 3 kanály už pak není žádná věda.
Jak ukazuje tzv. "obsahový trojúhelník", vytvořením jednoho obsahu můžete bez problémů pokrýt více komunikačních kanálů. Jak to tedy funguje? Napište článek na blog, který bude obsahovat kompletní sdělení vaší myšlenky. Tohle sdělení poté komunikujte napříč různými kanály. Na sociální sítě dejte nejzajímavější část textu. Nezapomeňte k příspěvku na Facebook či Instagram vložit zajímavou fotku a udělat ho atraktivní například pomocí ankety či vyvoláním diskuze v komentářích. Stejné sdělení poté vložte i do e-mailu, kde cílem bude prokliknutí na kompletní sdělení. Informace z blogu pak můžete využít i v popisu na e-shopu.
Příklad komunikace
Příspěvek na blog
Příspěvek na sociální sítě
E-mailová kampaň
Na všech kanálech odkazujte na kompletní sdělení
Nezapomeňte se v jakémkoliv kanálu odkázat zpět na článek na blogu (či jinou stránku na webu/e-shopu), kde se čtenář dozví celé znění zprávy. Nejen, že tak přilákáte čtenáře na váš web, ale zároveň si tvoříte linkbuilding.
Naučte se nad e-shopem přemýšlet
E-shop není pouze o vkládání produktů do administrace a PPC reklamě. Naučte se nad ním přemýšlet jako nad celistvou věcí, hrajte si s kombinací různých produktů a využívejte ke komunikaci všechny dostupné kanály. Zároveň nezapomínejte o péči o již existující zákazníky. K tomu nejlépe slouží právě e-mail marketing.
Chcete poradit, jak na správnou obsahovou strategii? Nebojte se na nás obrátit.