Tvořit obsahový marketing není žádná věda

Obsah by měl zahrnovat užitečné a zajímavé informace, které předává prodejce zákazníkům. U e-shopů se nejčastěji jedná o blog, může ho ale tvořit i například jiná vstupní stránka webu (landing page). Jak dále s tímto obsahem pracovat, abyste pokryli co nejvíce reklamních kanálů a získali co nejvíce návštěvníků?

Content marketing

cela_sirka (11)

Komunikujte jeden obsah skrze více kanálů

Návrh bez názvu (2)
Návrh bez názvu (2)

Většina e-shoperů se bojí, že nad psaním blogu, přispíváním na sociální sítě a vytvářením newsletterů stráví obrovské množství času. Z toho důvodu se reklamním kanálům buď věnují jen sporadicky nebo vůbec. Bohužel, nad psaním článku nějaký čas opravdu strávíte. Ovšem pokrýt další 3 kanály už pak není žádná věda.

Jak ukazuje tzv. "obsahový trojúhelník", vytvořením jednoho obsahu můžete bez problémů pokrýt více komunikačních kanálů. Jak to tedy funguje? Napište článek na blog, který bude obsahovat kompletní sdělení vaší myšlenky. Tohle sdělení poté komunikujte napříč různými kanály. Na sociální sítě dejte nejzajímavější část textu. Nezapomeňte k příspěvku na Facebook či Instagram vložit zajímavou fotku a udělat ho atraktivní například pomocí ankety či vyvoláním diskuze v komentářích. Stejné sdělení poté vložte i do e-mailu, kde cílem bude prokliknutí na kompletní sdělení. Informace z blogu pak můžete využít i v popisu na e-shopu.

Příklad komunikace

Příspěvek na blog

Animod blog

Příspěvek na sociální sítě

social
social
 

E-mailová kampaň

mail
mail
 

Na všech kanálech odkazujte na kompletní sdělení

Nezapomeňte se v jakémkoliv kanálu odkázat zpět na článek na blogu (či jinou stránku na webu/e-shopu), kde se čtenář dozví celé znění zprávy. Nejen, že tak přilákáte čtenáře na váš web, ale zároveň si tvoříte linkbuilding.

Naučte se nad e-shopem přemýšlet

E-shop není pouze o vkládání produktů do administrace a PPC reklamě. Naučte se nad ním přemýšlet jako nad celistvou věcí, hrajte si s kombinací různých produktů a využívejte ke komunikaci všechny dostupné kanály. Zároveň nezapomínejte o péči o již existující zákazníky. K tomu nejlépe slouží právě e-mail marketing.

Chcete poradit, jak na správnou obsahovou strategii? Nebojte se na nás obrátit.