Eshopy na míru v roce 2017
Ohlédnutí za vývojem v roce 2017
Primárním úkolem eshopů na míru je schopnost přizpůsobení funkčnosti internetových obchodů na základě potřeb a představ našich klientů. Jednotlivé požadavky realizujeme formou zakázkových úprav. Jen v uplynulém roce jsme takových zakázkových úprav připravili na 2 870. Mimo vlastního vývoje bylo nutné každou z těchto úprav také důkladně otestovat, nasadit na konkrétní eshop a nakonec zákazníkovi předat.
Jedno z mediálně vděčných legislativních témat, která jsme v minulém roce zpracovávali, byla elektronická evidence tržeb. Úspěšně jsme zvládli jak přípravu modulu pro zpracování EET, tak i vlastní integraci do všech dotčených eshopů.
Kromě vývoje nových funkcionalit jsme velké úsilí věnovali i rozvoji společného jádra eshopů. Námi poskytované obchody tak dnes využívají řadu nejnovějších technologií včetně PHP 7. Na první pohled jsou tyto úpravy jen málo viditelné, hlavní přínosy ale spočívají především ve zvýšení výkonu a rychlosti řádově o desítky procent, kvalitnějším zabezpečení a zvýšené modularitě eshopů. Ta do budoucna slibuje lepší možnosti následného rozvoje jednotlivých eshopů o další funkcionality. Bezpochyby sem zapadá i nařízení GDPR, jehož plošné zavedení nás v celé EU čeká v letošním roce.
Během zpracování nového jádra jsme stranou neponechali ani administraci eshopů. Obchody postavené na novém jádře tak nabízejí její inovovanou podobu, která zpřehledňuje práci s eshopem a zvyšuje efektivitu při jeho správě.
Z nových funkcionalit, které jsme v roce 2017 připravili pro naše klienty také zmíníme podporu nové platební brány Twisto, která se v poslední době stává mezi provozovateli i zákazníky eshopů velmi oblíbeným platebním kanálem.
A na co se můžeme těšit v roce 2018?
GDPR
Už jsme zmiňovali plánované zavedení GDPR. V oXyShopech, které poběží na novém jádře, budeme reagovat zavedením fronty požadavků subjektů údajů (tzn. nakupujících zákazníků) spojených s evidencí jejich osobních údajů. Nařízení GDPR také přinese potřebu zapracování nových funkcionalit přímo do jednotlivých eshopů pro možnost rozšířené evidence osobních údajů. Vše pak musí být připraveno nejpozději do května, kdy GDPR vejde v platnost.
Online marketing
Stále důležitějším oborem v oblasti eshopů se stává online marketing. Do této kategorie spadá také optimalizace obchodů z pohledu vyhledávačů – SEO. Abychom drželi krok se současnými trendy, plánujeme zavedení nové podoby URL adres stránek eshopů včetně odkazovatelných URL adres s výpisy filtrů či kategorií. Další plánovanou novinkou pak budou i snadno přizpůsobitelné uživatelské feedy.
Komunikace s klienty
Zásadně důležitá je pro nás komunikace s našimi klienty. Na začátek roku proto plánujeme také nasazení nové verze HelpDesku, který je primárním komunikačním kanálem naší podpory se zákazníky. Připravovaná forma HelpDesku nabídne nové funkce, zpřehlední podobu aplikace a zrychlí tak i její běh.
Emaily s přijetím objednávky
Z dalších plánovaných novinek, které vám v rámci eshopů na míru v roce 2018 přineseme, můžeme zmínit systémovou úpravu emailů potvrzujících přijetí objednávky. Ta zabezpečí jejich úspěšné doručování bez rizika, že je emailové servery vyhodnotí jako nežádoucí poštu. Také se chceme soustředit na důslednou podporu tlačítka „Zpět“ v prohlížeči během nákupního procesu v košíku a ve filtrovaných výpisech produktů.
Napojení na Ecomail i nová přístupová práva
Především pro naše klienty, kteří pracují s větším počtem zákaznických kontaktů, přineseme možnost napojení na službu Ecomail pro pokročilý hromadný emailing. A nakonec pro všechny, kdo správu eshopu svěřují svým zaměstnancům, připravujeme možnost zavedení rolí a přístupových práv uživatelských účtů v rámci administrace eshopů.
Na závěr nám dovolte popřát vám co nejvíce obchodních úspěchů do roku 2018 a věříme, že se na jeho konci opět společně s uspokojením ohlédneme za jeho celým průběhem.
Váš tým eshopů na míru
Zaujaly vás připravované novinky eshopů na míru pro rok 2018 a chtěli byste se dozvědět více?