Jeden obrázek vydá za tisíc slov, dobrý obrázek za tisíce korun
Jak to na Aukru přepálili díky jediné fotce
Řekne-li se „A“, je třeba dodat i to „B“. Pro pořádek „A“ bylo „o 12 % vyšší cena za zboží”. Kde a kdy? Představte si dvě úplně stejné čtečky e-knih Kindle. Na Aukru a od koruny, přibližně ve stejné době před Vánoci. Obě se zhruba stejně popsanými produktovými texty, shodným poštovným i dobou dodávky. Přesto se jedna z nich vydražila o dvě stovky dráž než ostatní čtečky téhož typu. Ono jich tam totiž bylo víc – německý Amazon na ně dal slevu 20 EUR a hodně lidí dostalo nápad „protáhnout“ ji Aukrem.
Avšak proč se zrovna tahle čtečka prodala za víc? Napadly mne jen dvě věci. Za prvé: vítězný dražitel tu čtečku chtěl až tak moc, že svůj příhoz „přepálil“. Takový nákupní exces nelze na Aukru vyloučit. Za druhé: zatímco ostatní nabídky měly povětšinou shodný obrázek čtečky, stažený přímo od výrobce, úspěšný prodejce si navíc jako jediný přidal i fotku úhledného originálního balení včetně faktury.
Jinou zásadní odlišnost jsem v nabídkách nenašel. A právě tohle dost možná rozhodlo o vyšší ceně. Prodávající totiž kupujícímu nabídl jistotu. Jistotu, že je to nové zboží, že už ho má k dispozici, že ještě není na cestě a je s „papíry“ a zárukou. A jistota a důvěra je něco, co zvláště na Aukru hraje důležitou roli.
Jsou tedy obrázky důležité a pomáhají vydělávat?
Upřímně, nedomnívám se, že obrázky jsou automaticky „zázračným všelékem“ a nástrojem obřího nárůstu konverzí. Také jejich pořízení není zadarmo, a pokud jich mají být tisíce (neřku-li desetitisíce), stávají se zajímavou položkou v rozpočtu. A je-li jich hodně a především velkých co do datového objemu, konverzi mohou naopak snížit, ostatně na tohle téma má zajímavé průzkumy i zmiňovaný Amazon.
Na druhé straně argumenty, které hovoří ve prospěch kvalitních obrázků, ilustrací a produktových fotografií u nabídky zboží na eshopech, jsou velmi silné. Především grafika je něco, co v nabídce vnímáme nejdříve, teprve pak čteme text a tedy už od prvních vteřin pomáhá bojovat o pozornost nakupujících. Dále obrázek také oslovuje emoční stránku nakupování, které do jisté míry podléháme všichni bez rozdílu.
Jiný / kvalitnější obrázek než má konkurence pak pomáhá vystoupit z řady shodných nabídek. Mít více obrázků je rozhodně lepší než mít jeden – pomáhají zákazníka připoutat k nabídce a zvyšovat relevanci návštěvy. Přispívá to i ke zvýšení důvěry a zájmu o nabídku. A kvalitní obrázek může být tedy i onou pověstnou poslední kapkou při rozhodování nakupujícího.
Přeji vám mnoho úspěchů, narůstající prodeje a až budete vystavovat nové zboží na eshopu, zkuste se prosím jen tak sami pro sebe zamyslet, jakou roli může hrát i jeho obrázek. A ideálně si to zkuste také změřit.