Případová studie: Veganfoods.cz

Zakladatelé internetového obchodu Veganfoods.cz, kteří mají bohaté zkušenosti s výrobou potravin, obchodování s nimi a poznali při své práci stravovací zvyklosti nejrůznějších koutů světa, se rozhodli ve svém e-shopu nabízet alternativu k běžným a obvyklým potravinám. Jde o produkty nejen pro vegetariány, vegany a strávníky, kteří trpí různými alergiemi, ale i pro ty, kteří preferují zdravý životní styl.

Zákazník, který věděl co chce

Na společnost oXy Online se zájemce o e-shop obrátil díky tomu, že chtěl propojení s účetním systémem Pohoda, který dodává firma Stormware. „Oxy Online nám doporučila softwarová společnost, jejíž SW využíváme od roku 2008 k naší velké spokojenosti. Mezi jejich zákazníky je totiž hodně lidí, kteří si spolupráci s oXy Online chválili,“ říká majitelka e-shopu. Dodala, že ji pak řešení oXyShop Ready2Go zaujalo při prezentaci a rozhodující byla i přiměřená cena za pronájem a nabídka kvalitních služeb a servisu. „Rozhodování bylo pak velmi jednoduché,“ dodává.

„Zájemci o e-shop z AV Barimpex věděli přesně, co chtějí. Stanovili si přesný termín, kdy chtějí e-shop spustit. Přestože náš manuál k e-shopu je rozsáhlý, majitelka firmy jej celý přečetla a chtěla podrobně vysvětlit některé pasáže. Dobře se nám s nimi při přípravě internetového obchodu spolupracovalo,“ pochvaloval si spolupráci s dobře připraveným zákazníkem Martin Kafka, projektový manažer pronajímaných oXyShopů.

Zdravá výživa má v naší společnosti stále mnoho rezerv

Majitelé e-shopu jsou přesvědčeni, že se jejich obchodu bude dařit. „V naší společnosti se konečně začíná prosazovat trend být fit, jíst zdravě, cítit se skvěle a starat se o své zdraví. Chceme se zaměřit také na děti a jejich stravovací návyky. Školní jídelny na to nejsou připravené a v mnoha rodinách o zdravé výživě vědí jen tolik, co jim řekne televize,“ říkají.

Zákazník si pro svůj e-shop vybral řešení oXyShop Ready2Go, což je pronajímaný e-shop, který lze spustit velmi rychle a má ve své standardní verzi plno funkcí. Nabízí různé druhy designu neboli skinů. Majitelé e-shopu Veganfoods.cz si vybrali střízlivou verzi v kombinaci bílé se zelenou. Právě svěží zelená má připomínat zdravé potraviny pocházející z přírodních zdrojů. Jejich hlavním požadavkem bylo, aby se e-shop dal napojit na účetní systém Pohoda. A to oXyShop Ready2Go v rámci standardní nabídky nabízí.

Vstříc zákazníkům aneb specifická vylepšení e-shopu

Kromě napojení na Pohodu experti oXy Online doporučili další moduly pro podporu prodeje, například GEO IP, Stavy produktů, Zobrazení slev na produktu v grafické úpravě, tlačítku Google Plus, Bookmarks a platbě kreditními kartami ve funkci Pay Muzo a také PayPal.

Právě rozšířené platební možnosti jsou pro zákazníky e-shopu užitečné. E-shop má nastavenou platební bránu pro příjem platebních karet a díky funkci PayPal umožňuje přesuny peněz mezi účty a jsou téměř okamžitě identifikovatelné. Umožňují platby v cizích měnách po celém světě.

Modul Geo IP je příjemnou funkcí, pokud na e-shop chodí zákazníci i z jiných zemí. Rozpozná zemi, kde zákazník nakupuje a automaticky mu nastaví příslušnou jazykovou verzi a měnu. Internetový obchod Veganfoods.cz má totiž českou, slovenskou a anglickou verzi a podle informací majitelů chce expandovat do dalších zemí.

Náš Full servis má výsledky

veganfoods_sluzby
veganfoods_sluzby

Navýšili jsme tržby e-shopu o 68 % za 6 měsíců

Full servis pro e-shop s potravinami pro vegany a vegetariány Veganfoods.cz jsme zahájili analýzou klíčových slov.

  • Podle ní jsme upravili obsah e-shopu - od struktury po texty.
  • Postupně jsme začali v rámci SEO budovat portfolio zpětných odkazů.
  • Zapojili jsme e-shop do zbožových vyhledávačů.
  • Navrhli jsme strategii pro sociální sítě, připravili jsme soutěže a ankety.

Půl roku intenzivní práce a e-shop letí nahoru.

Spokojený zákazník

„Šest měsíců v péči oXy Online Marketing konzultantů a návštěvnost e-shopu z vyhledávačů se zvýšila o 130 % a obrat vzrostl dokonce o 68 %“

Alena Vyhnálková Veganfoods.cz

E-shop vyžaduje náležitou péči

„Při prvním seznámení s řešením e-shopu jsem měla problémy se spoustou informací. Pro začátečníky je zde funkcí možná až mnoho. Ale komunikace s oXy a jejich školení pomohlo výrazně v orientaci,“ říká majitelka firmy.

„Klient se o e-shop dobře stará a věnuje se jeho celému obsahu, což je pro úspěch klíčové. Rozjíždí různé kampaně a reklamu a spolu s oXy pracuje na SEO optimalizaci,“ dodává projektový manažer.

SEO optimalizace je nástrojem, který pomáhá zvyšovat návštěvnost webu z vyhledávačů. A ta je pro e-shopy v dnešní velké konkurenci určující. Zákazníci využívají pro hledání vhodných stránek fulltextové vyhledávání. Projdou pak několik prvních odkazů na stránky, které se jim objevily ve vyhledávači. Aby se příslušné stránky umístily ve vyhledávačích na předních pozicích, je třeba zvolit při úpravě stránek některé metody – například správné kódování, volbu správných klíčových slov, strukturu stránek či budování zpětných odkazů.

SEO optimalizace je navíc postupný proces a konkurence nespí a své pozice také neustále vylepšuje. Specialisté z oXy se na SEO e-shopů dlouhá léta specializují a dokážou být velmi nápomocni při dosahování stanovených cílů.

„Myslela jsem si, že po spuštění začneme hned prodávat, ale bylo mi řečeno, že prosadit se na trhu trvá nějaký čas. Právě kvůli tomu usilovně pracujeme na SEO optimalizaci. Řešení e-shopu od společnosti oXy se mi líbí, oceňuji úroveň jejich služeb, poskytovaného servisu a věřím také našim výrobkům, protože jsou kvalitní, jemné, chuťově vyvážené, vhodné jak pro dospělé, tak i pro děti“ říká majitelka internetového obchodu www.veganfoods.cz.