Účtenkovna a eshopy

Přestože o projektu EET a s ním spojené státní loterii panují minimálně v oblasti ecommerce pochybnosti, je třeba se s její existencí smířit, být na ni připraveni a případně poskytnout svým zákazníkům potřebné informace.

logo_uctenkovka

Jakých účtenek se loterie týká?

Do Účtenkovny se mohou zařadit účtenky vydané od 1. října 2017. Jejich sběr skončí vždy 12. den následujícího měsíce a 15. den pak proběhne losování výherců cen.

Do hry se nezařazují automaticky všechny vydané účtenky, ale jen ty, které do systému přihlásí zletilý uživatel loterie. Tedy koncový zákazník, který účtenku obdržel a zaevidoval ji do systému.

Využít k tomu může mobilní aplikaci nebo formulář na webu Účtenkovka.

Jaká je motivace zákazníků se loterie zúčastnit?

Zákazníci, kteří mohou vyhrát ceny až do výše jednoho milionu, by podle státní správy měli být motivováni vyžadovat správně vystavené účtenky od prodejců, aby tak zvýšili svou šanci na výhru. Státní správa očekává, že tak přirozeně budou více pomáhat Ministerstvu financí s kontrolou využívání EET. Samotné slosování bude probíhat pomocí certifikovaného generátoru náhodných čísel. V případě výhry bude hráč informován na svém hráčském účtu nebo kontaktován emailem či SMS zdarma.

Každý měsíc se losuje o 21 025 výher:

uctenkovka_2017_5

Změní se něco pro eshop?

Pro eshopy se spuštěním loterie Účtenkovna fakticky nemění nic.

Pokud eshop eviduje tržby podle zákona o evidenci tržeb, vydává dál účtenky se všemi náležitostmi (kódy FIK a BKP, datum a čas vystavení, DIČ obchodníka, celkovou částku tržby a informaci o režimu tržby).

Zajímá vás více?

Ministerstvo financí ČR připravilo ve spolupráci se Svazem obchodu a cestovního ruchu (a tedy i APEK, který je členem) materiály pro obchodníky, díky kterým se můžete lépe připravit na případné dotazy vašich zákazníků.

Účtenkovka otázky a odpovědi - ke stažení.

Účtenkovka informace pro zaměstnance - ke stažení.

Zdroj: APEK