Slovníček pojmů pro správné měření a vyhodnocování dat na e-shopu
Data Studio
Díky tomu budete dělat lepší strategická rozhodnutí, kterými podstupujete nižší riziko při naplňování stanovených cílů.
Google Analytics
Aktuálně se můžete setkat s verzí Google Universal Analytics (GA3), které běží souběžně s Google Analytics 4. GA3 již ale od příštího roku plně nahradí GA4, proto doporučujeme aktualizovat své analytiky na novější verzi a seznámit se s ní včas.
Google Tag Manager
Google Tag Manager (GTM) je bezplatný nástroj z „Google-rodiny“. Jedná se o systém, pomocí kterého spravujete měřicí kódy na webových stránkách.
GTM je použitelný klasicky na webu, v mobilních aplikacích i v AMP (= ve zjednodušené verzi webu pro mobilní telefony). Všude tam vám usnadní a zrychlí práci s kódy.
- GTM je v podstatě zastřešující platforma pro všechny ostatní kódy. Do zdrojového kódu webu tak vepíšete jen kód GTM. Všechny další kódy vkládáte už skrze webové rozhraní GTM. Díky tomu, že budete mít všechny kódy pod jednou střechou, o nich získáte lepší přehled.
- Zjednoduší vám další procesy (například měření událostí v Google Analytics) a díky funkci náhledu odhalí důvod, proč některý z kódů nefunguje.
- Kromě Google-kódů navíc můžete vložit i kódy třetích stran (Meta, Sklik) nebo vlastní skripty. A co je na tom nejlepší? V drtivé většině případů to zvládnete sami bez asistence IT specialisty.
Meta (Facebook) Pixel
Po vložení kódu Meta (Facebook) pixelu na váš web (nebo do GTM) budete moct lépe zaměřit a optimalizovat svou reklamu. Můžete cílit třeba na množinu uživatelů, kteří už váš web navštívili. A nejen to. Připomenout se můžete i užší skupině uživatelů – těm, kteří už vaše zboží měli v košíku a svůj nákup jen nedokončili. Podobné cílení zvyšuje pravděpodobnost konverze.
Jedná se o naprosto nutný nástroj v případě, že to s placenou reklamou na Facebooku myslíte vážně – a nechcete za ni peníze vyhazovat zbytečně.
- Díky Facebook pixelu zjistíte, kteří uživatelé Facebooku navštěvují váš e-shop a jaké je jejich chování. Oproti Google Analytics umí tento nástroj (anonymně) spárovat návštěvníky vašeho e-shopu a uživatele Facebooku a Instagramu, a to i v případě, kdy k vám přicházejí z více zařízení (počítač, tablet a mobil).
- Umí také měřit reklamu – pomocí kódu uvidíte, jak na ni vaši zákazníci reagují a zda se vám investice do tohoto typu reklamy vyplatí.
LinkedIn Insight Tag
LinkedIn Insight Tag neboli LinkedIn pixel je Meta pixel v bledě modrém. Jedná se tedy o kód, který vložíte na svůj e-shop (nebo do GTM).
Kdykoliv na váš web přijde někdo s účtem LinkedIn, můžete na něj pak cílit reklamu na této síti. LinkedIn Pixel sleduje konverzní akce a veškeré dění na vašem e-shopu. Díky tomu můžete (stejně jako u Mety) zjistit, co funguje a co ne.
Získáte cenné informace o vašich kampaních, a to v rámci největší obchodní sítě na světě. (LinkedIn má po světě asi 810 milionů uživatelů, v České republice se číslo uživatelů pohybuje kolem dvou milionů.)
Měření konverzí na Heureka
Díky tomu si snadno spočítáte, jestli se vám inzerce na srovnávači cen Heureka vyplatí. Službu může využít každý e-shop, který je na Heurece zaregistrovaný.
Sklik kódy
Stejně jako v případě výše zmíněných kódů, je třeba vložit na váš e-shop (nebo do GTM) speciálně vygenerovaný kód. A pak už jen sledujete statistky, které prozrazují, kolik uživatelů u vás nakoupilo, za kolik, i počet prokliků, které bylo třeba uskutečnit, abyste získali platícího zákazníka.
Google Ads kódy
Určitě byste měli měřit, nakolik vám tato služba dává ekonomický smysl – a to je možné pomocí Google Ads kódů. Ve chvíli, kdy se váš zákazník proklikne reklamou na váš e-shop, začne vám nástroj měřit konverze. Díky těmto kódům je pak možné používat i remarketing – tedy připomínku vašich produktů či služeb lidem, kteří už o ně již projevili zájem.
Google Search Console
Díky nástrojům Google Search Console mimo jiné:
- zjistíte, jestli váš e-shop dokáže Google najít a procházet,
- získáte hlášení o problémech s indexováním a opravíte je;
- budete vědět, pro které vyhledávací dotazy se váš e-shop zobrazuje, i jak často se na ně uživatelé proklikávají.
Potřebujete pomoci se správou digitálního marketingu?
Napište nám na marketing@oxyshop.cz.
Naši odborníci vám rádi pomůžou.