Jak získat nové zákazníky pomocí obsahového marketingu při expanzi e-shopu do zahraničí
Cíle obsahového marketingu
Obsahový marketing (content marketing) se zabývá tvorbou a následnou publikací obsahu, který je pro jeho cílovou skupinu přínosný. Cílem obsahového marketingu je přilákat pozornost a vyvolat u čtenářů nějakou akci. Tou bývá uskutečnění nákupu, ale stejně tak to může být i poskytnutí reference nebo třeba změna vnímání značky.
Provozovatelé e-shopů většinou obsah publikují proto, aby jeho prostřednictvím generovali nové zákazníky. Jedná se však o dlouhodobý cíl, na kterém je třeba soustavně pracovat a mít přitom dobře zpracovanou i takzvanou cestu zákazníka. Jakmile potenciálního zákazníka obsahem zaujmete, začne vás sledovat. A pokud je pro něj váš obsah důvěryhodný, produkt si zakoupí. Právě přechody mezi těmito fázemi tvoří cestu zákazníka, která by z logiky věci měla být co nejkratší, ale také nejpříjemnější.
Chcete svým zákazníkům předat zajímavé a užitečné informace? Zjistěte, že tvořit obsahový marketing nemusí být žádná věda.
Proč investovat do tvorby obsahu v cizím jazyce?
Tvorba cizojazyčného obsahu ze strany e-shopu je viditelným projevem zájmu a péče o zákazníky. Aktivity obsahového marketingu se však zhodnocují až časem. Proto je důležité, aby publikovaný obsah byl nejen relevantní, ale také dlouhodobě udržitelný a pravidelný.
Co vám přinese tvorba relevantního obsahu:
- buduje vztahy se zákazníky a zvyšuje pravděpodobnost, že u vás nakoupí i příště
- zvyšuje důvěryhodnost e-shopu na zahraničním trhu
- buduje komunitu potenciálních zákazníků
- přivede na e-shop nové návštěvníky
- buduje lepší SEO pozice e-shopu ve vyhledávačích
- zlepšuje obchodní výsledky e-shopu (vyšší obrat, lepší marže)
Je velmi důležité, aby veškerá tvorba obsahu v cizím jazyce vycházela z cizojazyčné analýzy klíčových slov, která podporuje SEO optimalizaci e-shopu. Jen tak budou internetové vyhledávače schopné vaše texty najít, zaindexovat a zobrazovat vůči relevantním dotazům v organickém vyhledávání.
Jak tvořit správný obsah?
Jednotlivé aktivity obsahového marketingu by měly vycházet z obsahové strategie. Pamatujte, že obsahem prezentujete to, co děláte. Při tvorbě obsahu myslete vždy na srozumitelnost, jednoduchost a relevantnost. Zvolte si hlavní téma vašeho podnikání, komunikujte z něj to nejdůležitější a postupně toto téma rozvíjejte.
Obsah lze považovat za kvalitní v případě, kdy čtenáře pobaví nebo nenásilnou formou poučí a oni ho budou pomocí odkazu sdílet dále mezi svoje kontakty.
U dotazů typu Kdo/Co/Kde/Kdy/Proč/Jak zkuste využít i funkci tzv. featured snippet. U těchto obecných dotazů totiž Google v určitých případech zobrazí i speciální blok nad výsledky organického vyhledávání. Blok obsahuje shrnutí ve formě odstavce, seznamu, tabulky nebo videa a je doplněný o datum zveřejnění a název a URL stránky, ze které obsah pochází.
Featured snippet je tedy vybraný úryvek jako „rychlá odpověď“ na vyhledávaný dotaz a ze všeho nejvíce připomíná odpověď z Wikipedie. Obrovskou výhodou je umístění na tzv. nulové pozici, tedy úplně nahoře na stránce s výsledky vyhledávání.
Obsahový marketing jako dlouhodobá, ale efektivní cesta k novým zákazníkům
Smysluplná tvorba obsahu zviditelní váš e-shop a upevní jeho pozici na zahraničním trhu. Koncepční práce s obsahem, která má jasný cíl, je důležitým krokem k udržení cílové skupiny a k dlouhodobému růstu e-shopu v zahraničí.
Někdy se dokonce jedná o jednu z mála online marketingových aktivit, které má e-shop k dispozici. Takovým příkladem může být e-shop s konopnými produkty. Ačkoli je CBD látkou bez halucinogenních účinků, Google neumožňuje tyto produkty propagovat prostřednictvím placené reklamy (PPC kampaně). Pro úspěšnou expanzi e-shopu do Německa, Polska a Maďarska proto bylo nutné vytvořit obsahovou strategii a publikační plán, při jehož realizaci e-shop využil zahraniční linkbuilding. Nutno dodat, že e-shop se na zahraničních trzích úspěšně uchytil a rostoucí prodeje jsou důkazem toho, že i bez placené PPC reklamy to jde.
Chcete se v organickém vyhledávání posunout nahoru? Využijte k tomu 5 strategií na budování zpětných odkazů (linkbuilding).
Nezapomeňte na správnou lokalizaci směrem k místnímu trhu
Při tvorbě obsahu je rovněž důležité, aby veškeré aktivity vycházely nejen z cizojazyčné analýzy klíčových slov, ale aby byl obsah rovněž správně lokalizovaný směrem k místnímu trhu.
Na tvorbě obsahu pro použití v zahraničí by se tak měla podílet trojice marketingového SEO specialisty, rodilého mluvčího daného cizího jazyka a copywritera. Proto doporučujeme svěřit cizojazyčný obsahový marketing do rukou odborníků, kteří se na jeho tvorbu specializují.