Jsou vaše očekávání od e-shopu správná?
Co e-shopeři požadují vs. co skutečně chtějí
Při vytváření zadání pro klienty se často setkáváme s takovým nešvarem, a to, že všichni e-shopeři požadují jedno a to samé:
- technologickou vyspělost řešení
- vysokou rychlost e-shopu
- napojení na Google Analytics Enhanced Ecommerce
- moderní design
- napojení na systémy třetích stran
- personalizovaný front-end
- škálovatelnost
- integraci ERP, dopravců, platebních bran
- zákaznickou a B2B zónu
V čem je problém? První je v tom, že tyto požadavky mají úplně všichni. Druhým, zásadnějším problémem, je to, že tyto požadavky neodpovídají tomu, co klient skutečně chce, a to e-shop, který vydělává peníze.
Aby e-shop ale skutečně mohl vydělávat peníze, je potřeba stanovit si cíle a již zpočátku navrhnout e-commerce řešení tak, aby bylo v souladu s nastavenými cíli. Například správně rozvrhnout strukturu produktů, připravit e-shop na to, že budete prezentovat sortiment na zvolených prodejních kanálech a další.
"Úspěch klienta je pro nás hlavní a nejdůležitější cíl. Proto do projektů vkládáme veškeré své strategické, marketingové a technologické know-how," Ondřej Pešák.
Jak dosáhnout úspěchu v e-commerce?
Bohužel na tuto otázku neexistuje jednotná odpověď. Například u nás v oXyShopu předchází postavení e-shopu celý proces. S klienty si ujasníme otázky:
- Jaké jsou byznysové cíle
- Proč současné řešení (ne)funguje
- Co zákazníci očekávají
- Jaká je strategie pro e-commerce
- Jak probíhá zpracování objednávky
- Co a jak dělá konkurence
- Jak klient pečuje o svůj brand a další
Výstupem je poté kompletní e-commerce strategie, marketingová strategie, nastavení rozpočtů navázaných na cíle a marže, odpovídající produktová struktura a prezentace, design v souladu se zákaznickým očekáváním, vychytaný nákupní a objednávkový proces, a to vše implementováno do e-commerce řešení, které je připraveno vydělávat.
Další přednášky, které na akci zazněly
- E-commerce a e-shopová řešení z pohledu SEO v roce 2021 - Pavel Ungr
- Pečujeme o váš úspěch v e-commerce - Matěj Kapošváry, Vašek Macíček
- Jak e-shopy Webareal pomáhají s expanzí do zahraničí - Ladislav Kalina
- Představení klíčových funkcí e-shopového řešení JZshop - Jakub Jirsa
- Chytrý produktový katalog WisePorter - Dan Šťourač
- Jak za 3 měsíce podle jasného plánu z 0 na 1 mil. Kč tržeb měsíčně - Petr Buroň
- Jak tvoříme více domén v rámci jednoho e-shopu? - Jan Linhart, Josef Novák, Gary Fibiger
- Můžete být spokojeni s výkonem vašeho online marketingu? - Michaela Náplavová
- Co neopomenout při zadání výběrového řízení pro e-shop? - Marek Lušovský
Záznam z akce i všechny přednášky jsou dostupné pouze členům APEK.
Rádi s vámi probereme váš byznys. Nezávazně
Zanechte nám váš kontakt a společně vymyslíme to nejlepší řešení vhodné pro vás.