SEO check-list – splňuje váš e-shop všechny body?
SEO check-list
1. Vyhodnocujte pomocí Google Search
Založte si Search Console, která vám pomůže vyhodnotit nejen pozici vašeho webu v organickém vyhledávání, ale zkontroluje také indexaci jednotlivých stránek, chyby v procházení a spoustu dalších
2. Zkontrolujte sitemapu
Zkontrolujte si funkční a správně strukturovanou Sitemap.xml. Díky ní se totiž internetové vyhledávače lépe vyznají na webové stránce a ví, jaký obsah se na ní nachází.
3. Prověřte nastavení Robots.txt
Zkontrolujte si vhodně nastavený Robots.txt, který správci webu umožní povolit nebo zakázat přístup robotům.
4. Zjistěte rychlost e-shopu
Zjistěte si rychlost e-shopu na všech zařízeních. Využít k tomu můžete například PageSpeed insights. Čím rychlejší e-shop, tím samozřejmě líp.
5. Ověřte responzivitu
Zkontrolujte si, že je váš e-shop responzivní na všech zařízeních, případně zda existuje mobilní verze vašeho webu.
6. Podívejte se na URL adresy
Všechny vaše URL by měly být krátké, obsahovat klíčová slova a být rozděleny pomlčkami. Nikdy ne podtržítky!
7. Zažádejte o SSL certifikát
Máte SSL certifikát? Pokud ne, určitě si o něj zažádejte. Certifikát totiž zvedá bezpečnost a důvěryhodnost vašeho webu.
8. Prověřte strukturovaná data pro SEO
Zjistěte, zda jsou strukturovaná data pro SEO správně nastavena. Strukturovaná data jsou metadata popisující význam jednotlivých elementů webové stránky. Umožňují robotům vyhledávačů lépe pochopit, parsovat a interpretovat zdrojový kód. Pro SEO představují 2 hlavní přínosy. Umožňují zobrazit rozšířené výsledky vyhledávání a přispívají k vyšší míře prokliku (CTR).
9. Vyberte správná klíčová slova
Každá vaše stránka by měla být cílena pouze na jedno klíčové slovo. Nevíte, kde najít nejčastěji vyhledávané výrazy? Využijte k tomu například Marketing Miner nebo Ubersuggest.
10. Vyplňte všechny elementy
Zkontrolujte si, že máte vyplněny všechny titulky, popisy, nadpisy a ostatní elementy pro každou stránku na e-shopu.
11. Založte si Google Analytics
Založte si Google Analytics pro vyhodnocení chování zákazníků. Co všechno můžete z Google Analytics zjistit se dočtete v článku Jaká data lze zjistit z Google Analytics a proč je dobré jim rozumět.
12. Nekopírujte
Nekopírujte texty z cizích webů. Pokud to uděláte, vyhledávače upřednostní právě originální stránku před tou vaší. Pište tedy všechny texty tak, aby byly jedinečné a obsahovaly zajímavé informace nejlépe pouze na jedno téma.
13. Optimalizujte obrázky
Všechny obrázky, které na web dáváte, by měly být v takové velikosti, v jaké jsou na webu. Zároveň by název měl obsahovat klíčová slova související s obrázkem. Nezapomeňte také vyplnit popis obrázku (alternativní text - alt tag), který se zobrazuje v případě, že nedojde k načtení obrázku.
Splňuje váš e-shop všechny body?
Pokud ano, pak jste na dobré cestě získat zákazníky z bezplatného organického vyhledávání. Potřebujete s některým z těchto bodů pomoci či poradit? Nebojte se na nás obrátit. Rádi vám se vším pomůžeme.
Jaké další vychytávky vám pomůžou posunout se na lepší pozice ve vyhledávání?
Jednou z možností, jak si zlepšit pozici v organickém vyhledávání, je linkbuilding. Jedná se tvorbu zpětných odkazů, které povedou z cizího webu na ten váš. 5 strategií, které vám v tom pomůžou, jsme shrnuli do článku