SEO check-list – splňuje váš e-shop všechny body?

SEO je často strašákem, se kterým si e-shopeři neví rady. Připravili jsme pro vás soupis základních bodů, které vám se správným nastavením a kontrolou SEO vašeho e-shopu pomohou.
SEO
SEO
 

SEO check-list

google_search-100
google_search-100
 

1. Vyhodnocujte pomocí Google Search

Založte si Search Console, která vám pomůže vyhodnotit nejen pozici vašeho webu v organickém vyhledávání, ale zkontroluje také indexaci jednotlivých stránek, chyby v procházení a spoustu dalších

sipka_left
sipka_left
 

2. Zkontrolujte sitemapu

Zkontrolujte si funkční a správně strukturovanou Sitemap.xml. Díky ní se totiž internetové vyhledávače lépe vyznají na webové stránce a ví, jaký obsah se na ní nachází.

sitemap_grey
sitemap_grey
 
sipka_right
sipka_right
 
robot
robot
 

3. Prověřte nastavení Robots.txt

Zkontrolujte si vhodně nastavený Robots.txt, který správci webu umožní povolit nebo zakázat přístup robotům.

sipka_left
sipka_left
 

4. Zjistěte rychlost e-shopu

Zjistěte si rychlost e-shopu na všech zařízeních. Využít k tomu můžete například PageSpeed insights. Čím rychlejší e-shop, tím samozřejmě líp.

speed
speed
 
sipka_right
sipka_right
 
responsivita
responsivita
 

5. Ověřte responzivitu

Zkontrolujte si, že je váš e-shop responzivní na všech zařízeních, případně zda existuje mobilní verze vašeho webu.

sipka_left
sipka_left
 

6. Podívejte se na URL adresy

Všechny vaše URL by měly být krátké, obsahovat klíčová slova a být rozděleny pomlčkami. Nikdy ne podtržítky!

url
url
 
sipka_right
sipka_right
 
ssl
ssl
 

7. Zažádejte o SSL certifikát

Máte SSL certifikát? Pokud ne, určitě si o něj zažádejte. Certifikát totiž zvedá bezpečnost a důvěryhodnost vašeho webu.

sipka_left
sipka_left
 

8. Prověřte strukturovaná data pro SEO

Zjistěte, zda jsou strukturovaná data pro SEO správně nastavena. Strukturovaná data jsou metadata popisující význam jednotlivých elementů webové stránky. Umožňují robotům vyhledávačů lépe pochopit, parsovat a interpretovat zdrojový kód. Pro SEO představují 2 hlavní přínosy. Umožňují zobrazit rozšířené výsledky vyhledávání a přispívají k vyšší míře prokliku (CTR).

seo-structure
seo-structure
 
sipka_right
sipka_right
 
cil
cil
 

9. Vyberte správná klíčová slova

Každá vaše stránka by měla být cílena pouze na jedno klíčové slovo. Nevíte, kde najít nejčastěji vyhledávané výrazy? Využijte k tomu například Marketing Miner nebo Ubersuggest.

sipka_left
sipka_left
 

10. Vyplňte všechny elementy

Zkontrolujte si, že máte vyplněny všechny titulky, popisy, nadpisy a ostatní elementy pro každou stránku na e-shopu.

ok
ok
 
sipka_right
sipka_right
 
google_analytics
google_analytics
 

11. Založte si Google Analytics

Založte si Google Analytics pro vyhodnocení chování zákazníků. Co všechno můžete z Google Analytics zjistit se dočtete v článku Jaká data lze zjistit z Google Analytics a proč je dobré jim rozumět.

sipka_left
sipka_left
 

12. Nekopírujte

Nekopírujte texty z cizích webů. Pokud to uděláte, vyhledávače upřednostní právě originální stránku před tou vaší. Pište tedy všechny texty tak, aby byly jedinečné a obsahovaly zajímavé informace nejlépe pouze na jedno téma.

copy
copy
 
sipka_right
sipka_right
 
image
image
 

13. Optimalizujte obrázky

Všechny obrázky, které na web dáváte, by měly být v takové velikosti, v jaké jsou na webu. Zároveň by název měl obsahovat klíčová slova související s obrázkem. Nezapomeňte také vyplnit popis obrázku (alternativní text - alt tag), který se zobrazuje v případě, že nedojde k načtení obrázku.

Splňuje váš e-shop všechny body?

Pokud ano, pak jste na dobré cestě získat zákazníky z bezplatného organického vyhledávání. Potřebujete s některým z těchto bodů pomoci či poradit? Nebojte se na nás obrátit. Rádi vám se vším pomůžeme.

Jaké další vychytávky vám pomůžou posunout se na lepší pozice ve vyhledávání?

Jednou z možností, jak si zlepšit pozici v organickém vyhledávání, je linkbuilding. Jedná se tvorbu zpětných odkazů, které povedou z cizího webu na ten váš. 5 strategií, které vám v tom pomůžou, jsme shrnuli do článku