E-mail marketing byl a je jedním z nejvíce podceňovaných komunikačních kanálů. Proč? Zkrátka proto, že ho málokdo umí dělat opravdu dobře a mnoho lidí si jej stále představuje jako kobercový nálet na e-mailové schránky všech možných kontaktů.
Bohužel, je to částečně stále pravda. Schválně se zkuste zamyslet nad tím, kolik e-mailů, newsletterů a nabídek všeho druhu přistane každý měsíc ve vaší mailové schránce. Kolik z nich otevřete? Kolik pročtete? A jsou nějaké, které dokonce pravidelně vyhlížíte?
Naše data potvrzují, že pokud e-mail marketing děláte správně, Open Rate vám může vyskočit až na 50-60 % s Click Rate až 15 %. Pro porovnání, u hromadné rozesílky evidujeme průměrnou míru otevření e-mailů 15 % s proklikem 2 %. To znamená, že pokud e-mail marketing děláte správně, máte větší šanci, že se k vám na e-shop proklikne více lidí a tím získáte i více objednávek. Zároveň pokud segmentujete své zákazníky, posíláte na ně menší počet e-mailů, které jsou personalizované a relevantní.